You asked, I`m answering

Hvorfor startet du å blogge? Først startet jeg egentlig kun for å få oppmerksomhet. Det er fælt å si det, for jeg hadde allerede ganske mye oppmerksomhet rundt meg. Jeg var aldri jenta som satt alene i friminuttet, eller spiste for meg selv i matpausen. Jeg hadde mange venner rundt meg, og jeg var vell kanskje den som ropte høyest uten å tenke meg noe særlig om. Helt siden 1 klasse har det vært slik, og kanskje jeg ble litt for høy på meg selv? På bloggen lagde jeg drama, kela og snakket om ting jeg egentlig ikke viste om. Heldigvis sa det stopp en dag – den dagen hvor jeg havnet på topplisten. Plutselig ble jeg veldig liten, og turte ikke rope så veldig høyt mer. Jeg fikk trusler, drapstrusler og negative kommentarer om personligheten min. Det slo hardt inn på meg. Tror dette var noe jeg trengte å høre, ellers hadde jeg nok vært den samme Benedikte enda. Jeg er glad for at det skjedde, virkelig! Nå har jeg startet å blogge for å vise dere hvem jeg egentlig er, ikke minst for å ha en dagbok hvor jeg kan ta vare på alle minnene mine, dag for dag med bilder og videoer. 


Har du blitt sponset mye, isåfall hva gjør du for å bli sponset? Ja, jeg har blitt sponset en god del. Det ligger mye bak sponsingen, det er ikke slik at jeg gjør noe spesielt for å få sponsorer – annet enn å blogge samt være aktiv på andre sosiale medier. Tror mye har å si på selve bloggen din. Det er viktig at du har en god del faste lesere, ikke minst følgere på instagram. Det viktigste er at du er en person som kan inspirere andre, dersom du legger ut dårlige kvalitetsbilder blir du nok mest sannsynligvis ikke sponset så mye (så fremt du ikke er Kardashian). Så mine tips er: vær aktiv på sosiale medier, legg ut fine bilder og aldri gi opp. 

Hvilke produkter bruker du til håret? Jeg bruker hårkur minst 1 gang i uken, hårolje på tuppene av håret annen hver dag, en god shampoo og balsam (helst fra frisørsalonger) og varmebeskyttene spray før jeg skal bruke rettetang/krølltang. Morrocanoil sine produkter blir brukt flittig hos meg – men anbefaler deg å dra til en frisør å be de hjelpe deg med håret ditt og hvilke produkter du bør bruke. Det varierer så veldig fra person til person. Hvordan jeg tar vare på håre mitt, kan du lese i innlegget mitt her
 

Hva er drømmejobben din? Skal ikke legge skjul på at blogging har lenge vært en drømmejobb. Men det er ikke noe jeg skulle ønsket å leve av. Ved siden av bloggen som jobb ville jeg gjerne vært sykepleier eller vernepleier kanskje. Tror det er to fantastisk fine jobber. 

Hvilken sminke bruker du? Tenker du på hverdagssminke eller festsminke? Kan helt sikkert lage sminkevideo om det er ønskelig. Bruker ikke så veldig mye annet enn foundation, solpudder, rough, concealer, øyenbrynspudder og mascara. Merker som ofte blir brukt: Chanel, Ylves Saint Laurent, The balm og Elisabeth Aarden. Om jeg skal på fest, bruker jeg nøyaktig samme sminken, bare litt ekstra. Smokey eyes er en stor favoritt på fest sminken! Har vist dere litt om hvordan jeg sminker meg: her, her & her.


 

15 kommentarer

Siste innlegg