Think Like a Blogger

Å komme opp med nye ideer for blogginnlegg er ikke så vanskelig som noen kanskje tror det er. Det er så mange måter å skape nye “ideer” på, som også er annerledes. Det er rett og slett bare å endre måten du tenker på. Prosessen med blogging kan virke skremmende, men det er veldig enkelt å få til når du først inkluderer det. Å tenke som blogger er et begrep jeg ofte bruker.

________________________

Du kan lage innlegg av bokstavligtalt alt. Skal du se en film? Skriv om det. Skal du reise? Skriv en Travel Guide. Lært noe nytt? Del det med leserne dine! Med andre ord, ta med deg kameraet overalt. Grip alle øyeblikkene du kan. Jeg har canon kamera, både speilrefleks og et lite kompaktkamera som er veldig enkelt å ha med seg i veska. Foreløpig går jeg kun med speilrefleksen av forskjellige grunner, og kjenner det er tungvindt. Så absolutt en god anbefaling å investere i et mindre kamera. Hvorfor ta bilder av alt? Jo, da har du nemlig allerede et blogg innlegg av hverdagen din.

________________________

Når du begynner å tenke som en blogger blir alt mye enklere enn hva det er i start fasen. Jeg tenker på bloggen 24/7 sju dager i uken. Jeg har blitt kjent for å selv våkne opp å notere ned ideer for hva jeg kan blogge om. For eksempel så planla jeg innlegget “hvordan like avocado – innlegget kan nå leses her” for mange måneder siden, men postet det ikke før nå nylig. Nettopp fordi det var et fint back up innlegg når tiden er knapp! Å tenke som blogger vil virkelig hjelpe deg mye, det endret i hvertfall min holdning til blogging totalt. Jeg bekymrer meg ikke lenger om å ikke ha nok ideer for å poste et innlegg, fordi jeg knipser bilder hele tiden og lager et innhold ut av det.

________________________

Min lille hemmelighet til blogging – håper dere fant noe nyttig som kan bli tatt i bruk ♥ 

7 kommentarer

Siste innlegg