Learning to Like Avocado

Read and learn.. 

Dette er kanskje et merkelig innlegg å skrive om, men som jeg har forstått det, er det veldig mange som ikke liker Avocado, men sku ønske de hadde likt det. Siden jeg følte meg veldig kjent i situasjonen, tenkte jeg å skrive litt om hvordan jeg lærte meg selv å like det. Avocado har en rekke helsemessige fordeler som å for eksempel være full av antioksidanter, en kilde til sunt fett, kolesterol reduserende og fult umettet fett som er bra for hjernen. En god grunn til å starte å spise det! Jeg pleide å hate avocado. Det var sammen med en av de matvarene jeg aldri kunne tenke meg å kjøpe på butikken. Den dag i dag, prøver jeg å spise det ganske så regelmessig! 

1. Moden avocado. Lær deg å få blikket på den som er moden, du kan klemme lett på avocadoen for å finne ut om den er moden eller ikke.
2. Prøv Guacamole. Legg ferske tomater, løk og koriander å bland det hele sammen. Server med noen tortillachips. Dette var mitt første steg til å stappe det i meg. 
3. Mos avocado sammen med litt salt, pepper og litt sitronsaft – dette gjor også susen for meg! Bilde ovenfor kjenner noen av dere sikkert igjen fra blogginnlegget ifjor, for det var først der jeg startet å spise det! 
4. Mat med avocado! Spis mat som inneholder avocado, for eksempel salater, enchilladas.. nam! Du blir vant til smaken etterhvert, trust me. 
 
La meg vite hva du synes om Avocado!

12 kommentarer

Siste innlegg