Utstyrsliste til baby

Er det noe jeg husker ekstremt godt fra da jeg gikk gravid, så var det stresset rundt babyting jeg trengte. Jeg leste tusenvis av bloggere, og så de ekstremt lange listene. Jeg kjøpte det aller meste, dessverre. Over halv parten av tingene jeg kjøpte inn, har jeg fremdeles ikke tatt i bruk, fordi hun enda er så liten. Jeg har ikke hatt baby før, så hvordan skal man vite hva som er mest nødvendig og ikke? Dere aner ikke hvor mye tull jeg kjøpte, som baby ikke bryr seg om engang. Viktig å huske på at når de er så små som nyfødt, så trenger du ikke babygym og masse leker. Da er du den viktigste i livet demmes! Lillefingeren din blir også noe de trives best med å gripe tak i, fremfor leker. Nå skal jeg ikke snakke for alle babyer, for det er sikkert veldig varierende. Men etter hva jeg erfarte, så tenker jeg å komme med en liten liste til det absolutt mest nødvendige dere trenger i starten. <3

UTSTYRSLISTE FOR BABY

👶🏻 Seng og og en fast madrass

👶🏻 Bilstol og base

👶🏻 Badebalje

👶🏻 Stellematte/stellekommode

👶🏻Vognpose og bilstolpose

👶🏻 Vippestol

👶🏻 Barnevogn

That’s it! Mer enn det trenger du faktisk ikke. Vippestolen kan fint droppes, for her kan du bruke stellematte i de aller fleste tilfeller. Men jeg er veldig glad for vippestolen nå (2 måneder etterpå), for nå syns hun faktisk det er morsomt med lekene som henger over, og at den kan vippes frem og tilbake. Det var ting hun ikke reagerte på før. Så om dere ønsker å være sparsomme med peng / eller bare kjøpe litt etter litt – så klarer dere det fint uten vippestolen.

Og hei, om dere får et vinterbarn som jeg, og bor i Finnmark. For all del, ikke stress med barnevogn. Husker ikke nøyaktig hvor mange uker jeg satt inne, før jeg faktisk kunne ta henne med ut på trilletur. Ja, uker!! Så her ville jeg heller prioritert seng eller bilstol istedenfor. Men som dere ser, man trenger ikke all verdens i starten. Resten kan dere ta etterhvert!

Din utstyrsliste til baby? <3

 

1 kommentar
    1. Hei.
      Gratulerer med flott og interessant blogg.
      Vi spesialiserer oss på personlige baby gaver og vi vil gjære sponse din blogg med noe av våre produkter.
      Vi kan sponse konkurranse eller Du kan bli Affiliated partner.
      Håper på et positiv svar.
      Hilse Arthur
      http://www.pledd.net

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg