Svarer på det mest stilte spørsmålet

Deler dere økonomi, eventuelt hvordan gjør dere det på matbutikken / innkjøp til leiligheten?

Jeg og T deler ikke økonomi, vi har hver våres. Jeg vet jeg har uttrykt for det tidligere, som at vi deler den, men det har kommet ut litt feil. Jeg tror vi begge er veldig fornøyde med å ha egne kontoer! Etter mange år sammen, har vi helt klart sett hva som passer oss best. Vi betaler for eksempel 50/50 av husleien, strøm og diverse ting som hører med leiligheten. På butikken handler vi begge jevnt, der har vi ikke noen form for felleskort. Av og til handler han, andre ganger jeg.

Det eneste problemet vi har, er vell egentlig hvem som skal betale hva, når det kommer til interiør. Vi er ganske ulik på interiør-stilen, så ja, vi plages litt med å bli enig om hvordan ting skal se ut. Da jeg kjøpte veggklokken som vi har på kjøkkenet, var det en evig diskusjon! I hans øyne var det helt latterlig å kjøpe en veggklokke som var så dyr, mens jeg ser det mer på som “hvor mange veggklokker skal vi kjøpe i livet vårt? 1!”. Som regel ender jeg opp med å betale interiør ting fra egen lomme, noe jeg forsåvidt kan akseptere. Har man ikke interesse for interiør, så kan det være svimlende priser for en lysestake eller en taklampe.

Vi får se hvordan det blir fremover! Jeg håper jo vi klarer å finne en mellomting. Ikke minst at vi begge blir fornøyd med innkjøpene vi blir å gjøre..på den måten blir det kanskje også lettere å spleise på tingene. Ikke minst handler det jo også om å kunne føle seg hjemme!! Er man 2 stykk, så burde også begge få bidra litt på hver sin måte.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg