Min sminkerutine

Endelig har jeg klart å fikse innlegget dere så lenge har spurt etter, sminkerutinen min! Virker som at dere aldri går lei av å lese slike innlegg, det elsker jeg. Mange av produktene har jeg kanskje nevnt noen ganger tidligere, men det er fordi jeg elsker dem. Altså, visse produkter bytter man bare aldri ut. Jeg har faktisk gått fra å bruke kun dyre produkter, til noen veldig billige! Woop woop, masse gode tips nedenfor. Kos dere med innlegget ♥

1. Primer Cover FX. Er det noe jeg virkelig dør for, så er det produkter med god fuktighet til huden. Alt som gir meg fukt, det takker jeg ja til. Hudkrem først, og dermed denne! Primeren har forresten en sykt fin glød i seg, føler foundation også blir ekstra fin, når man har denne under.

2. Foundation Clarins & Giorgio Armani. Jeg klarer aldri bestemme meg på hvem jeg liker best, så jeg valgte å tipse dere om begge to. God fuktighet, gir glød, middels dekkevne (fregner skinner gjennom, noe jeg elsker) og de sitter bare døds fint på huden.

3. Concealer Loreal. Herregud for et evig styr å skulle finne en god concealer. I alle mine år har jeg sverget til Mac, men jeg tror faktisk denne slår alt. Ble tipset om Tarte sin, men den ble alt for tørr under øynene for min del.

4. Setting powder Sensai. Spørsmålet om den er verdt 500,- absolutt!! For første gang har jeg funnet et løspudder som ikke føles ut som en maske på ansiktet. Silkemykt og lett! Bruker aldri “baking” metoden, men setter sminken lett under øynene og andre plasser hvor jeg føler sminken holder dårlig.

5. Bronzer Bare minerals. Hver gang jeg skal varme opp ansiktet, så er det dette produktet som jeg tar tak i. En skikkelig varm og fin farge. Bruker den også til contouring!

6. Rouge Mac. Noe jeg har brukt så lenge jeg kan huske. Mitt første rouge pudder var faktisk akkurat samme produkt, bare i en annen farge. Så jeg har faktisk aldri gått til innkjøp, av et annet rouge pudder, og brukt det jevnt.

7. Highlighter Maybelline. Her dere, et tips til dere alle som er ute etter en fin og billig highlighter. Hver gang jeg bruker det, får jeg spørsmål om hva jeg har brukt. Det er seriøst hver eneste gang. Alle produkter trenger virkelig ikke å være i det dyreste laget for at det skal være bra!

8. Brynspudder Maybelline. Fra en som har sverget til Anastasia, har funnet ut at billigere alternativer funker like godt. Jeg både markerer, og fyller inn med et og samme produkt. Veldig simpelt!! Tror dette er 2 pakningen jeg bruker nå til brynene, så det sier vell litt.

9. Eyeliner Maybelline. Verste eyelineren noen sinne, HVIS du skal bruke det til hele øyelokket. Jeg bruker kun eyeliner fra midten og ut. Det har noe med øye formen min, syns at øynene virker større når jeg gjør det slik! Så et lite tips.

10. Mascara Maybelline. Her igjen, alltid brukt Giorgio Armani sin mascara. Men denne er minst like god. For min del er ikke lengde så veldig viktig, da jeg allerede har ganske tette og lange vipper. Men jeg syns det er fint om den kan gi litt ekstra volum bare. Og det gjør den!

13. Lip liner Kylie. Jeg klarer ikke bruke leppestift, føler det detter av etter 5 minutter. Bortkasta spør du meg! Til hverdags bruker jeg faktisk kun lipliner. Da markerer jeg bare leppene, gjør de bittelitt større, og fyller inn farge.

14. Liquid lipstick Kylie. Til fest, så er dette et must. Da man gjerne ofte drikker, og vil at fargen skal sitte! Men bort sett fra det så bruker jeg det veldig sjeldent. Foretrekker heller en gloss!

Her har dere slutt resultatet! En helt typisk hverdags look, det er slik jeg alltid sminker meg. Noen syns kanskje det er veldig mye, mens andre ikke. Jeg bryr meg helt ærlig ikke hvor mye eller lite folk sminker seg.. kunne ikke brydd meg mindre. Jeg beundrer de som kan legge en full glam look å se amazing ut hver dag, noen som har lyst å lære meg?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg