Kroppen etter fødsel

Bildet er tatt 2 uker etter fødsel (sry for det slitne ansiktet, haha)

Jeg elsket å gå gravid, og syns gravid mage er noe av det fineste som finnes. Jeg ønsket å vise frem magen min så mye som mulig! Syns det er trist å se hvor mange som er missfornøyde med kroppen sin, både som gravid og etter graviditeten. Strekkmerker, cellulitter, overflødig hud, hva så? La det være en påminnelse på den fantastiske gaven du har fått. Jeg mener, du har tross alt født en baby.

Jeg har drøyd dette innlegget i 2 måneder nå, rett og slett fordi jeg har vært usikker på om dette er et innlegg jeg kanskje bør holde meg unna. Holde meg unna fordi jeg er en av de som ikke har fått noe forandringer overhodet. Men hvorfor skal jeg holde meg unna av den grunn? Er det galt å vise frem denne siden?

Jeg vet hvor heldig jeg er. 

Samtidig syns jeg man skal få lov å være stolt. Jeg gikk i 36 uker og forberedte meg på strekkmerkene som ville komme på mage, rumpe og lår. Overflødig hud. Dere vet, alt det normale som kommer med etter en fødsel. Fremdeles går jeg å forbereder meg på puppene som kanskje vil henge, når jeg er ferdig med ammingen. Men vet dere, det har aldri skremt meg. Uansett hvordan kroppen min ville se ut, var jeg fast bestemt på en ting. Mitt største ønske er å få barn, da kan faktisk kroppen bli sånn som den blir. Det betyr ingenting lenger..

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg