Jeg er så dritt lei av mathysteriet

..TIL DERE SOM MENER DET IKKE HJELPER PÅ

Jeg har fått nok, og jeg er lei av å holde kjeft. Hver gang jeg legger ut et mat innlegg / eller i det hele tatt bilder av dyr, får jeg kommentarer på hvor forferdelig jeg er som menneske. Jeg skrev et innlegg for 1 uke siden, “vurderer å kjøpe meg en hund”. Dere kan gjette hva slags kommentarer jeg satt igjen med, sletta en etter en. Det var et helt uskyldig innlegg, som skulle være koselig å lese. Jeg har aldri prøvd å provosere på noen som helst måte, med innleggene mine.

Det finnes veldig mange flotte veganere her ute, som inspirerer og motiverer folket rundt, til å gjøre det samme. Og det er helt fantastisk! På grunn av dere så har jeg gjort mange tiltak i hverdagen min! Uheldigvis finnes det mange der ute, som driter i om du prøver. Det er liksom ikke godt nok. Kanskje, dersom du legger om livsstilen med engang. Skulle bare ønske det var flere som satte pris på at folk gjorde litt, istedenfor ingenting. Alt hjelper, og det er derfor jeg skriver dette innlegget.

“Skal du kjøpe hund? Du av alle mennesker? Du bør kanskje først vite hvor mange dyr du er med på å drepe ved det du spiser”
“Du er det mest grusomme menneske jeg vet om, tenk at du kan kose deg med et dødt dyr på fatet ditt”
“Dersom du tror at du redder verden ved å ikke spise kjøtt en gang i uken, så er du passe på bærtur”

Kjenner jeg blir så irritert, det koker over. Dere sku hørt meg tidligere i dag, stod for meg selv og bannet på kjøkkenet. Jeg lager en brødskive med servelat og får hele armyen etter meg. Jeg respekterer valget deres som veganere, kan dere respektere mitt? Jeg har mange ganger erstattet kjøttdeig med bønner og valgt soyamelk frem for vanlig melk. Jeg har hatt både kjøttfrie dager og til og med kjøttfrie uker. Kom ikke til meg deretter, å si jeg ikke bryr meg. Jeg er så dritt lei av dette mat hysteriet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg