Hvorfor satt jeg meg selv i karantene?

Annonse Mymuse

MORGENKÅPE HER ⎟ UNDERTØY HER & HER

⚡️KODEN BENEDIKTE20 GIR 20% RABATT PÅ MYMUSE! ⚡️

Hei! Ser at det samme spørsmålet tikker inn hele tiden, så nå tenker jeg å svare på det. Hvorfor satt jeg meg selv i karantene? Det var faktisk på et veldig tidlig stadiet at jeg bestemte meg for å sperre oss inne, husker folk lo av meg da jeg sa at jeg skulle det. De kalte meg hysterisk. Men det var tydeligvis et fornuftig valg. Jeg hadde nesten akkurat kommet hjem fra sykehuset, og jeg stod hjemme med en liten baby. Hun var så liten, og jeg ønsket minst mulig besøk i frykt for smitte. Da var faktisk ikke Corona viruset i tankene, for jeg tror ikke det var kommet ut riktig da. I hvert fall så ble det ikke fortalt som at det var så alvorlig, som det det er.

Uansett, vi tok i mot lite besøk, kun våre nærmeste fikk komme. Slik jeg forstod det på sykehuset, så tåler ikke babyer all mulig slags bakterier når de er så småe, og derfor ble det slik. MEN, da Corona viruset plutselig spredte seg… gjett hvem som freaka ut!! MEG! Jeg låste dørene, for å si det slik. Og det er jo en ting, at man ønsker å beskytte seg selv mot det. En annen ting, er jo hvis man selv er smittet, og smitter andre.

Nå i ettertid har de gått ut med at babyer ikke er i risiko gruppen, og det er jo flott det. Men har vi ikke fått bekreftet opp til flere ganger hvor varierende det kan være? Syns jeg leste for litt siden, om en gutt på 7 måneder, som hadde fått skikkelige puste problemer av viruset. Syns det er så ekkelt. Jeg ser ikke hvorfor man skal orke å ta den risikoen engang..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg