Hvordan jeg fant ut at jeg er gravid

Det tok meg nøyaktig 7 uker før jeg skjønte at det var noe på gang. I alle mine år har jeg gått på p-piller, det er den type prevansjon jeg har brukt siden jeg var 16 år. Det har aldri slått meg en tanke om å bytte til p-plaster, spiral..uansett hva. Men så dro jeg til legen, og fikk vite at jeg bør bytte p-piller, fordi jeg gikk på verstingene når det kom til økt sjanse for blodpropp. I tillegg til at jeg hadde ganske høyt blodtrykk da de sjekket. Så her startet det!

Jeg stoppet på p-pillene, og hadde ingen planer om å begynne på de igjen. Hvorfor? fordi jeg ikke følte meg komfortabel med å proppe kroppen full, av disse pillene hver eneste kveld lenger. Men størst av alt, fordi det ikke gjorde noe dersom jeg skulle bli gravid. Og gravid ble jeg, overraskende raskt. Jeg trodde det tok sin tid før kroppen bare klarte avvende seg p-pillene, men der tok jeg feil.

Og her gjorde det også vanskelig å avgjøre; er jeg blitt gravid, eller er mensen forsinket siden jeg nylig har stoppet på p-piller? Jeg viste jo på forhånd at det kunne ta opp til 1 år før mensen ville bli ordentlig regelmessig, og at den kunne komme og gå litt..men nå hadde menstruasjonen min vært ganske regelmessig de første 2 månedene etter å ha stoppet på p-pillene. Så kanskje jeg slapp veldig billig unna, og at kroppen stabiliserte seg raskt for min del? Det gjorde den, og det kan også ha bidratt med hvor fort det gikk.

Først og fremst ble mensen utelukket, det var jo det som åpnet tankene mine på å kjøpe en graviditetstest. Men jeg avventet litt, i tilfellet. Etter 2 uker, ble magen oppblåst. Ikke bare i et par dager, men i uker. Så da skjønte jeg det veldig raskt! Heftet ikke før jeg stod med en test i hånda som viste 3+ ♥ Et av de lykkeligste øyeblikkene i livet så langt.

Klarer ikke vente med å møte lillingen! ♥

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg