Gravid – Uke 29 og 30

GRAVID UKE 31

30 uker + 6 dager
3 Trimester
Termin: februar

Graviditetssymptomer: Stikninger! Kommer som regel hyppigst på kveldene, men gjerne når jeg er ute å spaserer også! *hyyyyyl*, det gjør skikkelig vondt. Haha!! Litt pinlig å gå på senteret, og stikningene plutselig slår til. Men men, så lenge hun koser seg så skal hun bare fortsette for min del.

Pluss: I forrige uka var jeg på sykehuset (igjen..), og da fikk jeg vite at hun hadde lagt seg ned. Men om hun holdt på å feste seg, eller har festet seg, vet jeg ingenting om. Uansett, hun hadde det fint ♥ Viktigste av alt! I tillegg har vi endelig klart å få opp jernlageret i kroppen, så nå holder jeg ikke på å besvime av for hvert steg jeg tar!

Minus: Jeg sliter med å fungere i hverdagene. Jeg sover til klokken 15:00 om dagene, og får absolutt ikke sovet noe godt om nettene. Jeg har også blitt veldig tilbaketrukken de siste ukene, vet ikke helt hva det kommer av. Føler kanskje jeg har mer enn nok å tenke på, og at all fokus har havnet på å få nok søvn, mat, og hvile.

Babyens utvikling: Nå er babyen like stor som et blomkålhode, og veier rundt 1,6 kg. Det forklarer hvorfor det begynner å bli veldig tungt!

Kropp og forandringer: Nå merker jeg virkelig at magen begynner å være i veien, jeg som synes den var stor fra før. Har enda mange uker igjen! Men fortsatt ingen strekkmerker eller pigmentforandringer. Har fått masse synlige blodårer på puppene..det er helt ekstremt.

Vektøkning: 8kg + (litt usikker, men tror det var det vi fant ut i forrige uke på sykehuset).

Seneste innkjøp: En lett og enkel barnevogn! Vi hadde egentlig en stor fra før, men den var TUNG. Nesten umulig å komme seg opp trappene her hjemme. Jeg ble svett av å bare sette vogna inn i bilen, haha. Nå tar det meg under 1 minutt å klappe vognen sammen, kontra 5 minutter. Den store vogna har sine fordeler, så vi kommer selvfølgelig til å bruke den.

_______

👇🏽 Dere som har vært, eller er i permisjon 👇🏽

Gikk dere for 80% eller 100% utbetaling, og HVORFOR? 

3 kommentarer
    1. Har prøvd begge deler, og det jeg synes var best var 80% for da fikk jeg være hjemme med barnet lengre 🙂
      Med min første tok jeg 100% av økonomiske grunner, men hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake hadde jeg valgt 80%.

      Totalbeløpet er likt på begge, så da er vel spørsmålet om man vil være lengre hjemme eller ha mer utbetalt hver måned 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg