Gravid uke 27

GRAVID UKE 27

26 uker + 6 dager
2 Trimester
Termin: februar

Graviditetssymptomer: Jeg sliter fremdeles med det samme som sist! I tillegg har jeg fått økt svangerskaps kløe på magen! Takker gud for at jeg ikke har fått halsbrann og sure oppstøt. Det var faktisk noe jeg slet litt med før jeg ble gravid, så jeg hadde litt noia for å bli plaget med det under graviditeten også!

Pluss: Teeeenk!!! Snart i tredje og siste trimesteret, herreguuuud. Jeg har lenge kjent spark, og liv i magen generelt. Men aldri så godt som nå!!😍😍

Minus: På grunn av så høy vitaminmangel, så har jeg den siste tiden vært ganske utslitt og utbrent. Det har vært tøft, i tillegg har jeg hatt andre bekymringer som jeg ikke ønsker å gå ut med her. Det har vært 2 heftige uker, men ser ut til at det begynner å komme seg litt nå.

Babyens utvikling: Nå er baby på størrelse som et blomkålhode, og veier omkring 1 – 1,3 kg.

Kropp og forandringer: Jeg føler meg tung, spesielt om morgenen.

Innkjøp: Nå har vi endelig klart å bestemme oss for de mest nødvendige innkjøpene, men vi avventer litt med å bestille! Foreløpig har jeg kun kjøpt inn 1 sett med ullklær, og en søt body. 🙂

Ukens must have: Masse puter i sengen, jeg klarer ikke sove ordentlig uten. Trenger noen bak ryggen, og noen til å ha mellom lårene. Stakkars kjæresten, tro om han syns det er trangt å sove med meg.. lillesøster sa i hvert fall at jeg brukte over halve sengen da vi sov sammen. Hun var nesten irritert når vi våknet! Hahah!

 

2 kommentarer
    1. Imponerende at du ikke har kjøpt noe utstyr enda! 🙂 Men når jeg tenker meg om, så er det ikke så mye mer enn vogn og litt pynt vi har kjøpt selv, samt 4-5 klesplagg. Er i uke 20!

      Så du etterlyste vognanbefalinger. Vi har gått for Easy Walker Harvey 2. Se gjerne video for å få et inntrykk https://www.youtube.com/watch?v=Y0UsMOwn3pw her 🙂 Dette er en duovogn med både ligge- og sittedel man kan bytte på. Virker veldig grei og ikke minst lett! Hjulene er skumfylte (ikke luft), så de skal passe til terreng og kan ikke punktere. Men jeg vet ikke hvordan denne fungerer i snø, for jeg har ikke fått noe erfaring med denne enda. Har kun erfaring med lignende vogner.

      Ser folk anbefaler City Jogger, og den er veldig god på terreng og grei på snø! Har vært dagmamma for ei med denne vogna. Men det jeg ikke liker med sportsdelen er at ryggen legges nedover, og jeg ble gående å dunke vort i ryggen med knærne/lærene under trillingen! Haha, huff.. Dette må man vel bare prøve seg frem med, tror jeg. Men merket i alle fall selv at jeg var veldig fan av vogner hvor sportsdelen heller ble vippet bakover (hele setet), sånn som Harvey eller feks Stokke 😀

      1. Åhhh <3 tusen tusen takk for et skikkelig utfyllende svar! Noterer meg alt du har skrevet, skal få sjekket ut vogna. Haha, ja det er virkelig ikke bare bare. Tror nesten det kan være lurt å "prøve trille" noen vogner før man kjøper, for jeg har hørt mange si det samme! <3 Stor klem, og takk igjen!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg