En god lørdags morgen

Jeg har alltid ønsket å være et A mennesket, en som kan stå opp tidlig hver dag uten problemer. Dessverre er ikke det meg, og jeg er ikke der helt enda. Tro om det er noe jeg kan endre på? Det er heldigvis noen ting som gjør det enklere å stå opp på morgenen, selvom det kan være litt slitsomt til tider. Jeg kjemper hardt på for å bli en morgenperson, som dere sikkert skjønner. Det er så kjedelig å sove vekk hele dagen, selvom det er sykt deilig. I det jeg ligger i senga på morgenen, og hører vekkerklokka, så tenker jeg “fuck det”. Men straks klokken bikker formiddag, så tenker jeg “faen! hvorfor har jeg sovet vekk hele dagen”..

..HVER MORGEN PRØVER JEG PÅ DETTE ✨

Aldri trykke på slumre knappen

Vi B-mennesker er så flinke på denne knappen, det er helt utrolig. Er det en ting jeg har lært, så er det å hoppe rett opp av senga fra allerede første alarm. Enklere sagt enn gjort, men i dag klarte jeg det. Håper selvfølgelig at det blir en vane snart.

Få lys inn på rommet

Det er vell ingenting som gjør deg mer trøtt enn mørket, noe som er sykt utfordrende her i finnmark! Vi legger oss og står opp mens det er mørkt ute. Men jeg pleier alltid slå på nattbordslampen og sette meg litt på telefon når jeg våkner. En liten fare for å sovne igjen, men da har man gjort et forsøk.

Sett på musikk

Dette gjør jeg alltid, bare for kosen sin skyld. Syns det av og til kan være litt deprimerende å stå opp 08:00, spesielt når man er trøtt, sliten, og ikke har noen planer. I tillegg til at alle andre i huset sover. Sett på musikk å gjør ting du ellers pleier å stresse med utover dagen. For eksempel klesvasken, oppvaskmaskinen, tørking av støv.. Altså, hvor mye tid er ikke spart opp allerede nå?!

Vaske ansiktet

Litt kaldt vann i ansiktet er så deilig på morgenen, det gjør jeg alltid. Tenker også huden har godt av å få bli renset før du eventuelt skal sminke deg for dagen.

Lag deg en skikkelig god frokost

Det er helg, og du kan unne deg en ekstra god frokost! Hjemmebakte rundstykker med kokte egg? Det er favoritten min. Orker aldri bake rundstykker ellers i ukedagene, så yumm!! Varm kakao på kalde høstdager enda, da har man den perfekte morgenen..

GOD HELG FININGER!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg