Dette ser jeg etter i et hus

Så gøy at dere spør etter flere innlegg om leiligheten / hvordan jeg har stylet den. Lover at det vil komme masse innlegg senere! I skrivende øyeblikk sitter jeg å drømmer etter et stort hus, herlighet så digg det hadde vært. Leste gjennom mange av insta dm’sa, og der var det faktisk mange gode tips til hvilke innlegg dere ønsker. Mange av dere ønsket et innlegg om hva jeg ser etter i et hus, og hvilke krav jeg har. Nå er ikke jeg den som driter penger, så kjempe høye krav har jeg ikke. Det er lov å være litt realistisk liksom! Men det er selvfølgelig ting jeg håper, ønsker og vil ha i huset. Noen krav har vi alle, små eller store.

DETTE SER JEG ETTER I ET HUS 🔑🏡✨

1. Lav fellesgjeld. Kommer aldri til å kjøpe noe med vanvittig høy fellesgjeld. ALDRI!

2. Minst 3 soverom. Jeg er nødt for å ha et soverom, et til Mathea og et til gjester. Litt greit med et “gjesterom”, i tilfelle man plutselig får en til baby. Haha!

3. Store vinduer. Jeg eeeelsker det, ikke minst dagslyset som slippes inn. Jeg har bodd i kjeller leiligheter i mange mange maange år, så trust me. Jeg vet hva jeg liker og ikke. Det går greit med et lite vindu på badet og kjøkkenet. Men i stua så er de nødt for å være store.

4. En utleier del. Har fått for meg at det kan være veldig fint, men også en negativ ting om man får de feile folkene under seg. Jeg har leid mange leiligheter opp gjennom årene, og har pratet ganske åpent med de jeg har leid hos. Så med de fordelene som er ved å ha utleier del, kontra de få negative – så tror jeg det er verdt det.

5. Beliggenhet. Dette er ekstra viktig nå som jeg har en liten baby! Ønsker å være i et trygt nabolag, og langt unna hovedveiene. Tror ikke jeg kunne bodd langt ut på landet, men heller ikke midt i en stor by. Må være grei avstand til både skole, barnehager og matbutikker, uten at man bor midt i sentrum. Hadde man bodd i Kirkenes er det en annen ting, der kunne man helt sikkert bodd midt i byen uten å merke til det. Men Oslo for eksempel, aaaaldri i livet.

6. En fin hage. Dette er ikke et muuust must, men det er et veldig stort ønske. Må nesten ha en plass jeg kan ligge å sole meg på og en plass barnet kan leke på. Er dere ikke enig?! Det hadde i hvert fall vært en stor fordel, i hvert fall når man ønsker seg hund i tillegg. Kanskje det er et must likevell..

7. Stort og romslig bad. Mye av tiden min, tilbringer jeg på badet. Så her har jeg faktisk lagt meg en plan på hvordan jeg ønsket badet. Det er nødt for å være romslig, kanskje et lite vindu, fliser, og regndusj. Ai ai aiii, det hørtes dyrt ut. Men det får bare være, er det noe jeg ønsker å bruke penger på, så er det et fint bad.

8. Et åpent kjøkken. Okei, dette er faktisk ikke et skikkelig must, men det hadde vært et stort pluss.

9. Ønsket at huset skal være litt moderne.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg