Dette så jeg etter når vi kjøpte leiligheten

Hei babes! Spurte på Instagram (følg meg der, @benedikteporsanger) om det var noe spesielt dere savnet her på bloggen. En god del ønsket flere innlegg om leiligheten vår, sykt gøy!! Alt i fra housetour, mer interiør, ikke minst hvordan boligkjøpet gikk til. Nå begynner det å nærme seg 1 år siden vi kjøpte vår aller første leilighet. Dere aner ikke hvor glad jeg er, den dag i dag, på at vi faktisk kjøpte! Vi hadde egentlig ikke så veldig mange “store” krav når jeg tenker meg om, men vi hadde visse ting vi spesielt så etter. <3

DETTE SÅ JEG ETTER FØR VI KJØPTE LEILIGHETEN

1. Balkong, det er et muuust!

2. Store vindu! Jeg er helt avhengig av å få inn dagslys.

3. Et fint og romslig bad. Det måtte være romslig nok til å kunne ha både vaskemaskin og tørketrommel + at klesstativet får plass på badet!

4. Lav fellesgjeld.

5. Beliggenhet var viktig for meg da vi kjøpte! Jeg hadde som sagt ikke lappen, og det hadde vært fryktelig vanskelig å bodd langt unna byen!

6. Standarden måtte være god. Vi ønsket ingen oppussingsprosjekt, da vi rett og slett ikke hadde råd. Det aller viktigste for oss, var å komme inn på boligmarkedet.

7. Selveier. Vi så faktisk aldri på andels leiligheter.

8. Siden de fleste 3-roms boligene ble for dyre, gikk vi for en leilighet med bod. Boden kan jo gjøres om til hva vi enn skulle ønske, siden det er et stort og fint vindu der inne. Men jeg skulle helst ønsket det var et litt mer romslig rom..

9. Gode løsninger i leiligheten er gull verdt, når man ikke har egenkapital nok til å kjøpe noe svært.

 

1 kommentar

Siste innlegg