Artister som spør etter promoteringer gratis

Reklame | Bubbleroom

FOR 10% RABATT PÅ BUBBLEROOM: KLIKK HER OG OPPGI KODEN “BEN10” I KASSEN!

(Gyldig ut April måneden! Toppen finner dere her, og buksa her)

______

Kjenner jeg har et lite irritasjonsmoment på meg for tiden. Artister som spør etter promoteringer gratis. Altså, hva?! Unnskyld meg. Dere er selv i “samme” bransje, som vet hvordan markedet funker. Jeg kunne uten tvil gjort en gratis reklame for en venn, men ikke ellers. Uansett om du går under kategorien kjendis eller ikke. Jeg reagerer ganske sterkt, fordi bloggen er en del av jobben min. Jeg har nå blogget i over 5 år, jobbet ræva av meg for å si det mildt. Og da syns jeg nesten det er respektløst..

Det samme gjelder bedrifter som ofte spør etter samarbeid, spør om jeg kan promotere produktet demmes for nada.. NEI. Det sier vell seg selv, gjør det ikke? Du som står i kassa bak Rema, kunne dere stått der uten lønn? Du som står å retter matte prøvene for elevene, kunne du gjort det gratis? Det er akkurat det samme. Vi alle har vell våre regninger, husleier og gudene vet hva vi må få betalt. Det er jo ingen her til lands, som har råd til å jobbe gratis.

Uansett, ingen sure miner mot noen. Jeg bare føler det er lite gjennomtenkt å spørre om noe slikt, spesielt når man aldri har snakket sammen før. Når folk spør deg om slike ting, så begynner man å tenke “er jeg så uprofesjonell at folk tror jeg bare reklamerer for hva som helst/hvem som helst for ingenting?”.. man føler seg nesten litt dritt i et lite øyeblikk. Det har nok ikke vært noen vonde intensjoner ved å spørre, for jeg tror kanskje det er lett å glemme hvor mye annet som ligger bak en blogg. Men derfor syns jeg også det er ekstra viktig å sette lys på det..

TOPP HER & VERDENS KULESTE BUKSE HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg