Fruity yoghurt pancake

God mandag fine og gode dere. Denne mandagen har nok en gang vært helt super, jeg hadde faktisk fri i dag! Planen var egentlig å ta fri fra bloggen også, men jeg klarer ikke dy meg. Jeg er bare nødt for å dele verdens beste pannekake oppskrift! Denne versjonen er kanskje ikke i det sunneste laget, men vil tro du kan bytte ut til sunnere erstatninger om det ønskes..jeg personlig syns det er viktig å unne seg selv noe godt til tider. Når det er sagt, så hadde jeg aldri klart å leve på bare sunn kost, haha! 
 


· INGREDIENTS ·

6 store egg / 6 large eggs
230g hvetemel / 230g plain flour
2 ts bakepulver / 2 teaspoons baking powder
3dl melk / 3dl milk
2 klyper salt / 1/2 – 1 teaspoon salt
 

· FOR A VERY TASTEFUL PANCAKE DO THIS ·

1. Skill eggehvitene fre eggeplommene og legg i to separate boller.
2. stivpisk eggehvitene med salt. Bruk håndmikser, varmt tips!
3. Tilsett siktet mel, bakepulver og melk i eggeplomme bollen. Pisk!
4.  Rør forsiktig inn eggehviten du holer på med. 
5. Stekes på lav varme, og nyt..🍴 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg