Her snakker vi antifeministisk og dobbeltmoralsk

Det har haglet inn kommentarer om hva jeg syns om NRK debatten..Å her sitter jeg; hva slags debatt? Tror dere ikke dette surrehode måtte gå inn på google å søke “Nrk debatten alle snakker om“, haha!! 

Dette var altså en debatt som gjaldt blogg industrien og kroppspress generelt. Og for å være helt ærlig, så syns jeg ikke denne debatten var noe spesielt provoserende. Men jeg syns at enkelte var litt vell..hva skal vi si? Antifeministisk og dobbeltmoralsk. For meg ble hele denne debatten feil. Når du forteller til en, at alle skal kunne være stolt over den kroppen man har og være glad i seg selv – så blir det kanskje ikke helt riktig og komme på tv senere, og fortelle at andre som er stolte og fornøyde med kroppen sin – fremmer et dårlig kroppsideal for unge, ved å vise seg fram.

Det var også snakk om plastisk kirurgi i denne debatten, selvfølgelig. Personlig har jeg ikke gjort noe med utseende mitt, men jeg kan fremdeles både se og forstå begge sider. Og jeg mener det finnes både positive og negative sider ved plastisk kirurgi! Jeg skulle gjerne likt å se en av “verstingene” som Falch og Kristin pent beskriver personene, med i denne debatten! Jeg tror nemlig debatten kunne blitt både mer spennende og faktisk bedre..i tillegg tror jeg vi hadde fått høre mer om hvordan man kan løse slike problemer, og hva man kan gjøre eventuelt. Nå la de kun fokus på alt som var feil..og jeg tror ikke det er den beste løsningen. 

Og det store spørsmålet: Følte du deg truffet av Ulrikke, med tanke på at du er en typisk blogger som legger ut bilder av maten din? Haha, jeg har aldri ledd så mye før. Nei, jeg følte meg absolutt ikke truffet. Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal ta Falch seriøs på akkurat dette. Hmm!

4 kommentarer
    1. Vet du hva jeg liker med deg? Det er nettopp det at du kan se ting fra begge sider. Du gir meg ingen form for “angst” ved at jeg faktisk har operert meg. Kristin og Falch kan for eksempel få meg til å føle meg dritt, få meg til å føle meg mindre verdt kun på grunn av operasjonene som jeg egentlig angrer på..
      Tilbake til innlegget ditt: jeg er glad du ikke har hengt deg opp i hver minste detalje, og at du gir deg litt faen! Jeg tror vi trenger flere mennesker som DEG i samfunnet. En som ikke bryr seg så mye, og en som kanskje ikke skriver så mye om nettopp dette? Du gjør så man på en måte kan “glemme” alt dette fjaset for en stund..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg