Stå ikke der å kjeft på barnet!

Jeg skulle på et ærend i byen i går for en venninne. I det jeg går inn på senteret overhører jeg en mamma som står å kjefter på barnet sitt. Det jeg hører i forbi farten er barnet som spør direkte til moren sin “men mamma, hvorfor bruker ikke du refleksvest da? “. Ja, kjære deg, hvorfor i alle dager går ikke du med refleksvest? Stå ikke der å kjeft på barnet, dersom ikke du selv bruker det. Du er tross alt det største forbildet hun har! Om du syns det er flaut å gå med refleksvest, så kan jeg banne på at datteren din også syns det. 

Når jeg klarer å sette på refleksvest på både meg og hunden min, så burde du klare å sette refleksvest på deg selv og barnet ditt. Unnskyld for et skikkelig sint innlegg fra meg, men dette var skikkelig provoserende. Edit: Når barnet kommer i en viss alder, er det selvfølgelig ikke mye du som forelder kan gjøre.. men dette var et lite barn det var snakk om. 

13 kommentarer

Siste innlegg