«Skaff deg en utdanning!»

· INHALE CONFIDENCE, EXHALE DOUBT ·

Praten om skole og utdanning gjør meg usikker på sekundet, for hvor i livet er jeg egentlig? Jeg har ingen utdanning, jeg har ikke spesielt gode karakterer. Men jeg driver min egen lille business, som jeg er forbanna stolt over! I tillegg jobber jeg i klesbutikk hvor jeg trives mer enn aldri før. Jeg har en liten drøm for uten om dette, og det er sykepleier. Jeg vet bare ikke helt når jeg blir å starte på skole. Men akkurat nå for øyeblikket, trives jeg veldig slik jeg står. Jeg vet at det er mange unge der ute, som meg, som er usikker på hva de ønsker å bli, som er usikker på hvilken vei de skal gå. Noen gleder seg kanskje til å starte på skole og endelig få seg en utdanning, mens andre skulle helst stått over «studieretningen». 

Utdanningspresset i dag er skyhøyt, og alt handler om å imponere. Forventningene til de beste jobbene..forventningene til hva du skal tjene i året..alt dette gjør meg (unnskyld ordbruken) jævlig kvalm. Nå skal jeg ikke si noe feil, for ja, utdanning er viktig. Men du skal heller ikke tro at livet går i dass bare fordi du ønsker å gå en annen vei. For nei, man må absolutt ikke gå gjennom systemet! Vi lever tross alt i 2017, og ingenting er umulig den dag i dag! Folk har aldri vært mer fascinert over hva man faktisk kan oppnå uten en eneste utdanning! Utdanning eller ei – du er ikke avhengig av en årslønn på millioner for å lykkes i livet.
 

..i Kristiansand fikk jeg forresten pratet litt med en regnskapsfører, mens jeg ventet på en venninne på kontoret. Han spurte meg om hvor jeg stod i livet, og hva jeg drev på med. Jeg fortalte om bloggen som jeg selvfølgelig er veldig glad i, og fortalte kort om utviklingen fra 2011 og frem til nå. Han satt der med store øyne, super interessert og stilte spørsmål etter spørsmål. Til slutt, etter å ha sett litt på bloggen min og inntektene, kommer han med setningen «jeg syns du skal fortsette! Jeg ville gjort nøyaktig det samme!». Han var klar på at mennesker som tørr å satse vil komme langt, litt selvtillit og målbevissthet er alt du trenger. Han fikk dreisen på blogging, og jeg fikk dreisen på hvordan jeg burde styre økonomien min ved bloggingen! Haha! ♥

Det jeg prøver å si; uansett hvilken vei du velger å gå, ha troa på deg selv. Da er du kommet langt!
 

5 kommentarer
    1. Stå på lille venn💪 Du er sterkere og klokere enn du tror. Husk at minst to av Tanas store sønner idag driver store buisnesser som de selv har bygget stein for stein med pågangsmot initiativ og med sin høyeste utdannelse fra Seida Ungdomskole 👍

    2. Jaaa, Benedikte!
      Er så viktig det du skriver. Og i det siste så har folk så dårlig tid, som igjen gjør oss som begynner å komme nærmere 30 syykt stressa og får fremtidsangst. Første folk anbefaler de som ikke vet hva de vil, er mer utdanning. Det hjelper ikke å ta en bachelor i noe du ikke kan eller vil bruke videre. Vi må bare ta det mer med ro og holde oss unna presset. Det kommer en dag hvor alle bitene faller på plass, og vi befinner oss et sted vi vil være.

    3. Yazz: Åh men gud, TAKK for kommentaren.. <3

      Kunne ikke vært mer enig. Jeg er helt sikker på at ting vil falle på plass etterhvert med tiden, og jeg syns absolutt ikke man skal stresse med det!!

      Klem!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg