Leppetrenden er forkastelig

FOTOGRAF THERESA KNUDSEN

La meg starte hele innlegget med å si at jeg ikke ønsker å tråkke noen på tærne. Jeg har ingenting i mot de som ønsker å proppe leppene full av injeksjoner, men jeg syns trenden er forkastelig. Nå har det altså kommet en trend hvor alt handler om det naturlige. Nå skal den lille buen på leppen fremheves – men ikke glem; på en naturlig måte. Dette er helt sinnsykt! Jeg beklager å måtte si det, men jeg ser ikke poenget med å betale flere tusen kroner av å se “naturlig” ut på den unaturlige måten – når du kan se naturlig vakker ut, av å bare være deg selv? 

Du trenger ikke fortelle meg at vi lever i et utseendefiksert samfunn, for jeg lever i den jeg også. Jeg står midt i det selv! Du trenger heller ikke fortelle meg at presset er skyhøyt, for jeg står fremdeles her, i samme verden som deg. Ikke kom å fortell meg at jeg ikke har peiling på hvordan det er å ha dårlig selvtillit, for jo, det har jeg absolutt peiling på. Nå skal ikke jeg være den som forteller deg hva du burde gjøre, og ikke. Jeg bare syns det er svært viktig at du i så fall gjør det for din egen del, og ikke på grunn av alle andre. 

Når jeg hører kosmetiske sykepleiere fortelle at de skal gjøre deg, til en bedre utgave av deg selv, blir jeg kvalm. Jeg blir direkte kvalm, oppgitt og lei meg. Er det en ting du skal vite; det finnes ikke en bedre utgave av deg selv, enn den personen du allerede er. Du er fin nok som du er, og du er absolutt god nok! 

21 kommentarer
    1. Ironisk nok at du ligger der med DE perfekte leppene da.. alle er ikke like heldige som deg Benedikte. Hadde jeg sett slik ut, og vært så naturlig vakker – så hadde jeg nok skrevet det samme :/

    2. Anonym: Kjære deg.. leste du innlegget eller? Tenk deg det, at den personen du ser ligge på dette bilde, er den personen som slet med dårlig selvtillit. Jepp, jeg syns ikke leppene mine var perfekte! Men alle andre rundt meg, de derimot, de hadde de leppene jeg ønsket. Hele poenget mitt er vell at om man sliter med dårlig selvtillit så vil ingen ting være bra nok for deg selv og i dine øyne – men alt og alle rundt deg er. Og om du har dårlig selvtillit tror jeg du må gjøre det samme som meg, jobbe med deg selv! Sprøytestikkene vil nok neppe hjelpe deg.

      Men når det er sagt; viktig å skille mellom dårlig selvtillit og at du ønsker en ting pga komplekser! <3 Om det kun er leppene man plages med, så har jeg ingenting i mot at folk velger injeksjoner eller fillers.

    3. Åh, så fantastisk skrevet Benedikte. Jeg kan ikke være mere enig med deg om alt dette! Vi er født slik vi er, hvorfor skal vi prakke på oss noe ekstra fra øyevipper, få større lepper, you name it? vi er perfekte slik vi er! Huff, blir så provosert over at alt skal være “perfekt” i dagens samfunn. Vi kan jo ikke gå uten sminke en gang for å få noen ekstra blikk på oss på butikken lenger.. Har du forresten sett at jeg har anbefalt deg i helgens blogg? 🙂

    4. liseiselin: Tusen hjertelig takk, fine deg <3 Det betyr ekstremt mye!
      Kjenner jeg også blir skikkelig provosert, sint og lei meg. Syns det er trist å se hvordan ting har blitt, og at det faktisk bare blir verre og verre.. 🙁

      Oii, men gud!!! Skal dra innom bloggen din øyeblikkelig jeg <3

    5. jeg fikk med meg dette ja….. Jeg tenker at folk må få gjøre som de vil, men at det er så viktig dette med at de gjør det for seg selv og ikke på grunn av en trend eller fordi alle andre gjør det…. Jeg er enig i at “normaliseringen” av både injeksjoner og plastikk kirurgi i dagens samfunn er ganske drøy, men samtidig har det jo blitt sånn og jeg tviler på at dette er noe som vil “gå tilbake” da det er blitt så etablert på markedet… Jeg er også enig i at vi alle er bra nok som vi er, men jeg kan forstå at folk ønsker å endre på sitt eget utseende av personlige grunner. Jeg synes det er viktig å ikke dømme andre for deres valg, det er jo tross alt deres kropp, men det å oppfordre unge jenter (og gutter) for den saks skyld, synes jeg man skal være litt mer forsiktig med, det blir veldig mye reklame til tider! men bra og engasjerende innlegg!

    6. Charlene N. Nedrum: Takk som har tatt deg tiden til å lese innlegget, og takk for en ordentlig kommentar! Det betyr mye.

      Jeg er svært enig i det du sier. Jeg syns absolutt ikke mennesker skal bli “dømt” eller “sett ned på” kun fordi de har valgt å gjøre endringer. Det er som du sier; det er demmes kropp, og demmes valg. Det jeg syns er trist, og det jeg reagerer på; er at mange unge velger å ta fillers/injeksjoner kun fordi de føler seg presset til å ta det. Eller fordi “alle” andre har det.

      Og om det kommer til å forsvinne fra markede? neppe. Det tror ikke jeg heller. Men jeg har et lite håp om at man kan fraråde, inspirere til å ikke ta det og kanskje prøve sitt ytterste til å få unge til å tenke litt ekstra over ting, før de velger å gjøre det.

    7. Folk må absolutt gjøre som dem vil. Men helt ærlig så er jeg dritt lei av det “perfekte” utseendet. Det er svært få i dag som ikke har injeksjoner, man blir jo mer overrasket over de som ikke har noe nå. Det hele er bare helt forkastelig.

    8. Helt enig i det du skriver, jeg selv sliter med dårlig selvtillit men jeg velger heller og være meg selv og være naturlig meg en og bruke flere tusen kropper på større lepper osv på det folk bruker flere tusen kr på, synes det er veldig borkastet penger og bruke på.

    9. Hei Benedikte! Jeg lurer på om du er side 2 blogger? For når jeg gikk på hovedsiden på blogg.no så stod det “Leppetrenden er fokastelig” så stod det side 2. Er du side 2 blogger? <3
      Jeg digger deg, å er veldig stolt på dine vegner med bloggen din <3

    10. Sandra: Hei søting!!

      Nei, jeg er ikke side2 blogger. Ikke riktig enda i hvert fall! hehe! Det var nok bare de som delte innlegget mitt.

      Tusen hjertelig takk for fine ord <3 Det betyr mye å høre!! Stor klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg