Hvor er den gjensidige respekten?

Jeg skal studere sykepleier for å få kunnskaper om hvordan jeg kan redde menneskeliv, men jeg går ikke på heksejakt etter de som ønsker noe annet! Jeg har tenkt lenge på dette innlegget, om jeg burde skrive – eller om jeg burde la vær. Men jeg har innsett at ingenting blir godt nok for mange av dere vegetarianere og veganere. Siste dråpen rant over glasset da jeg nevnte i videoen at favoritt maten min var “laks”. Kanskje er det min tur å komme med en tilbakemelding til akkurat deg som raser meg ned med hat. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, ord blir tomme når jeg leser slikt. Jeg blir sint på hvordan dere opptrer dere, jeg blir sint på måten dere tvinger andre mennesker til å endre livsstilen sin, og jeg blir forbannet av å se dere tro dette er greit. Når det er sagt; Jeg er oppvokst med familie og venner som spiser kjøtt, kanskje fisk noen ganger i uken og gjerne pålegg som salami og ost på frokostbordet. Et helt vanlig kosthold i mine øyne, absolutt ingenting galt med det. Men jeg ser heller ingenting galt i dem som velger å unngå kjøtt. Helt greit! Jeg respekterer valget deres. Nå skjønner dere kanskje hva jeg skal frem til, men for å spørre på en mild og fin måte: hvor i svarte faen er respekten deres for oss som velger å spise kjøtt? 

Før jeg avslutter innlegget uten misforståelser. Veldig bra at folk tenker på kjøttindustrien og miljøet – supert. Selv har jeg blitt inspirert til å minske kjøttspisingen i hjemmet, Igjen viktig ting å påpeke: IKKE blitt inspirert av dere på grunn av hat kommentarer – dere gjør meg bare fly forbannet og ikke noe mer enn det. Men bloggere som deler ut deilige oppskrifter, youtubere som viser frem maten sin og sier “dette anbefaler jeg” og ikke “dette skal du spise” – de inspirerer. Og jeg er evig takknemlig for disse positive og innstilte menneskene. La folk bestemme selv. Og mens vi er inne på veggis prat → til de av dere som prøver å gjøre en liten forskjell som å feks kutte ut kjøtt bare 1 gang i uken omså, facebook gruppen Veggispreik har vært til stor hjelp.. 
 

Takk til deg som overhørte meg og kjæresten diskutere om vi sku prøve ut denne fra Meatish eller droppe det, og du brøyt inn å sa “JEG syns denne er god!! Jeg er vegetarianer, men kjæresten min er ikke det. Men han spiser også denne fra Meatish! Anbefales!”, Tusentakk!! Jeg håper flere kan lære av deg. Så dagens middag besto av null kjøtt! 
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg