3 Ways to enjoy winter

SOME SIMPLE WAYS TO HELP YOU ENJOY THE SEASON
…AND KEEP YOUR WINTER BLUES AT BAY

Vi har etter min personlige mening, klart å komme oss gjennom den verste tiden med vinteren, januar og februar måneden. Eller, egentlig syns jeg ikke vinteren er så veldig ille, men jeg vet om mange som sliter ekstremt mye med mørketiden. Og det forstår jeg, for det påvirker humøret mitt også til en viss grad, bare ikke like sterkt. Langt i fra. Men poenget mitt: vi har en god del kalde dager igjen av året, og derfor tenkte jeg komme med noen enkle tips til akkurat deg som kanskje ikke er så veldig glad i denne tiden på året.

MAKE HOT CHOCOLATE TO-GO

Neste gang du og søsteren, venninnen eller kjæresten skal gå en tur, ta med deg en termos med varm kakao. Her i Kristiansand har vi mange flotte langturer, og jeg pleier alltid ta med meg to kopper og en termos. Dette gjør virkelig hele turen, og den blir ekstra koselig. Er dere klar over følelsen man sitter med, når man endelig har nådd fjell toppen, og kan sette seg ned å nyte utsikten med noe varmt og godt nå som det er kjølig?

Tips: ha med deg litt ekstra marshmellows som du kan tilsette i kakaokoppen for en ekstra god smak.

GO SKIING/SKATING OUTDOORS

La meg bare si dette først, du trenger ikke være en god på ski eller skøyter før du gir det en sjansje. La ikke ting alltid handle om å være best hele tiden. Ski og skøyter er sinnsykt gøy. Selv mestrer jeg ski, med tanke på at jeg har stått på ski i alle mine år. Konkurrerte faktisk masse på ski i tidligere alder! Men skøyting derimot, det har jeg ikke vært borti så mye tidligere – ikke før jeg kom til Alta! Men gud så morsomt det er.

Tips: om det skulle være slik at du ikke har skøyter eller ski, så er det absolutt null stress. Som regel har de ting til utleie for en billig penge!

BUILD AN UNCONVENTIONAL SNOWMAN

Husker du tiden hvor vi gledet oss til friminutt slik at vi kunne leke i sneen? Eller de gangene vi bygde en snemann som var større enn deg selv? Eller vær gang vi hadde sneballkrig å kunne stå i flere timer å kaste på hverandre? Alderen har en tendens til å gjøre at vi glemmer alle de fine og gode tingene vinteren gir oss. Det eneste vi trenger er et godt utetøy og et par sko som holder deg varm. Sneen lar deg vise dine mest kreative sider! Du kan lage sneengler, snemenn eller dyr? Jeg husker is-skulpturer alltid interesserte og fasinerte meg sånn. Og dere? Det fikk jeg lagd. Finnmarksløpet (europas lengste hundeløp), var blant annet noe jeg fikk være med på å lage is-skulpturer til!

Tips: det som er så fint med sne, du trenger ikke bruke penger! Har du tilfeldigvis en gullerot i kjøleskapet? bruk den som en nese! Eller klarer du å finne noen steiner som du kan bruke som knapper på snømannen din? Jeg gir deg et ekstra stort poeng om du klarer å finne noe som kan brukes til en lue!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg