Jeg skal prøve meg på dialekter

· COMMENT DOWN BELOW ·

Nå trenger jeg deres hjelp, for nå som jeg har blitt litt bedre kjent med dere – vil jeg lage en video hvor jeg prøver meg på de forskjellige dialektene dere snakker! Eller, jeg vet ikke om jeg tørr. Jeg kommer til å lage en skam over venner og familie, nettopp fordi dialekter er mitt svakeste punkt. Men jeg skal tenke litt på saken. I mellomtiden kan dere gjerne skrive en setning dialekten deres – så hvis jeg lager video, skal jeg altså prøve å si det dere har skrevet til meg. Gjerne forklar GODT med tekst hvordan de forskjellige setningene uttales. Sitter enda å stusser på Kristiansand dialekten jeg.. får den ikke til, selvom jeg hører den hver dag. Så dette kunne blitt en hysterisk video.

Ellers tenker jeg også å lage en Snapchat Q&A senere med tiden, er det interesse for det? 

8 kommentarer
    1. HAhahaha så gøy!!!
      Jeg er jo opprinnelig fra Toten, så prøv på det!!! Du kan søke litt inspirasjon om du søker opp vazelina bilopphøggers på Youtube! hahahah
      Je hetter Benedikte, å je blogger om ælt muli. Potitter tæl mædda ær bæst.
      hahahaha spent på dette asssss!

    2. Haha, vil tro min dialekt ikke er så veeeldig vanskelig 😀 Harstaaad!!! Jeg har et par setninger du kan prøve deg på!
      “Ka e det du kauke etter?” (Uttales: Ka e det du køuke ætter?)
      “Æ kan ikkje nåkka førr at ho e førrbanna på dæ” (Uttales: Æ kainn ikkje nåkka førr at ho e førrbainna på dæ)
      “Kan æ være ilamme dæ?” (Uttales: Kainn æ være ilamme dæ)
      “Slutt nu å sæme sånn”
      “Kor e kopptua? Æ treng ei ny”
      “Gud, kor du gnell! Æ blir sliten i hauet” (Uttales: Gu, kor du gneill! Æ bi slitn i haue)
      “Hiv på dæ laddan, skynn dæ!” (Uttales: Hiv på dæ laiddan, skynn dæ)

    3. Trøndersk 😀 (ikke at jeg snakker så dødens bredt eller noe, men tar i litt her nå da for søte deg) Can’t wait to watch!
      Ka va det æ sa?
      Du skjønne det sjø
      Nei, no fær æ!
      Hannjhonnj i bannj (hannhund i bånd, skjønte det faktisk ikke da jeg hørte noens i det)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg