DIY: Homemade Natural Lip Scrub

I’M PRETTY HAPPY WITH THE RESULTS
..SO I DECIDED TO SHARE ↵

På denne tiden av året tørker leppene mine ut, og jeg kødder ikke når jeg sier dette – men leppene sprekkes opp til tider (det er det verste som kan skje meg). Jeg virkelig hater å ha tørre og sprukne lepper, ikke ser det noe særlig bra ut heller. Jeg har prøvd mange forskjellige leppeskrubber og lip balmer, uten hell desverre. Vet ikke om det er kjemikalier eller parfyme som gjør at det ikke funker, men jeg bestemte meg ihvertfall å gi en helt naturlig hjemmelaget leppeskrubb en sjansje – og gjett om jeg er glad for det! 

Siden denne oppskriften funket utrolig bra på meg (og når jeg vet det ikke kan oppstod til skade hos andre), er jeg ikke redd for å anbefale det videre. Selvfølgelig, om du har noen allergier må du absolutt ikke prøve ut oppskriften. Jeg har i mange år lagd forskjellige leppe skrubber, kroppsskrubber, ansiktsskrubber og ikke minst ansiktsmaske – så jeg har en del erfaringer og vet hva som funker på meg og ikke. Så om dere vil (dere med tørr hud), kan jeg gjerne poste innlegg som dette oftere til dere. Både økonomiskt og ikke minst – inneholder ingen kjemikalier! ♥
 

· INGREDIETS ·

1 ts brunt sukker ♥ 1 ts sukker ♥ 1 ts honning ♥ 1/2 ts oliven olje

 

Miks alle ingrediensene sammen i en liten bolle. Du kan legge til mer eller mindre av de forskjellige ingrediensene, det er forskjellig fra person til person om hvordan vi ønsker selve konsistenen. Jeg liker at den er veldig “hard”, slik at jeg virkelig får følelsen på at dette er en skrubb som virkelig skrubber. Men til en vanlig hverdagsuke – ville jeg kanskje kjørt en litt mykere skrubb, det er kun i helgene jeg liker å piffe det ekstra opp.

TO USE:

Påfør skrubben og masser leppene med skrubben i 20 sekunder. Vask deretter av med en myk bomullspad! Klapp deretter leppene tørre, og påfør en god lipbalm! Jeg bruker for øyeblikket min egen jordbær balm – eventuelt så er Sara Happ en utrolig god lipbalm som vil hjelpe deg med å holde leppene fuktig utover dagen/kvelden! 
 

BROWN SUGAR: HAS ANTI-BACTERIAL PROPERTIES & VITAMIN B
WHITE SUGAR: IS A NATURAL AHA THAT ENCOURAGES CELL TURNOVER FOR YOUNGER SKIN
OLIVE OIL: FULL OF VITAMINS, MINERALS & PROTEINS. ACTS AS A NATURAL MOISTURIZER
HONEY: A NATURAL SOURCE RICH IN ESSENTIAL VITAMINS, MINERALS & ANTIOXIDANTS

 

Så der har dere verdens beste og mest fantastiske leppeskrubb (spør dere meg!), i tillegg har dere mest sannsynligvis alle ingrediensene i kjøkkenskapet! Hvis dere prøver ut denne skrubben – gjerne fortell meg hva dere syns. 

Har du en god oppskrift på leppeskrubb eller andre skrubber du liker?

16 kommentarer

Siste innlegg