Lukten av ferske rundstykker

· VERDENS BESTE RUNDSTYKKER ·

Disse rundstykkene må være de beste så langt. Vet ikke hvor mange vi spiste til frokost, men antall rundstykker er halvert for å si det mildt. Haha! Men det er bra, blir alltid ekstra glad når kjæresten elsker det jeg baker. Som mange av dere vet har jeg stor interesse for baking, men kun det. Jeg er ikke så veldig stor fan av å lage middagsretter og slikt. Veldig glad i bake kaker, cupcakes, frokost og ellers småe retter som desserter eller luncher. 
 

CHEESE & POPPYSEEDS ↵

Jeg kjøper alltid ferske rundstykker fra Coop, Rema og Kiwi, men syns alltid rundstykkene er så “harde” på toppen, og jeg liker dem myke og saftige. Så istedenfor å klage flere ganger, så lagde jeg mine egne rundstykker med både ost på toppen og litt valmuefrø for å sette litt ekstra smak. Jeg har et neste bakeverk jeg vil prøve meg på, noe som er litt utfordrende – Croissants!! Ønsk meg lykke til.. Haha. Ellers har jeg veldig lyst å bake mine egne Doughnuts, samt Makroner. Dette er tre ting jeg aldri har lagd før, så blir utrolig spennende å se hvordan det går seg til. 

Mange spør forresten om bakingen min, for å gjøre en stor historie kort: har vokst opp med to bestemødre som alltid tok meg med for å bake, enten om det var brød, suksessterte, sjokoladekaker eller krumkaker. Så er vell der inspirasjonen kommer fra. Jeg har alltid likt å bake, alltid. Men det er nå nylig at jeg har begynt å bake hjemmelaget pizzabunn, hjemmelagde rundstykker, hjemmelagde horn, hjemmelagde tortilla lefse til tacoen.. Alt er hjemmelaget! Begge bestemødrene mine har alltid vært en enorm inspirasjonskilde for meg. Jeg kan nesten garantere med hånda på hjertet at de er grunnen til gleden jeg finner i baking. 

10 kommentarer

Siste innlegg