Delicious Chocolate Cupcake

Jeg kan faktisk si at hele dagen min har gått på baking; alt fra rundstykker til Cupcakes. Baking gjør meg så vanvittig glad, det er noe jeg trives med. Jeg får samme følelse når jeg blogger. Det er ting jeg kan sitte med i timesvis uten at jeg begynner å kjede meg, går lei eller blir sliten. Så i dette innlegget tenkte jeg å vise dere oppskriften på disse herlighetene som smakte helt himmelsk. 
 

To make the cupcake

1. Sett ovnen på 180 grader. 
2. Tilsett 2,5dl hvetemel, 4dl sukker, 170 gram kakao pulver, 2ts bakepulver og 1ts salt i en bolle.
3. I en annen bolle tilsetter du: 2dl melk, 1dl olje, 2 store egg, 1ts vanilje essens, 2dl varm kaffe.
4. Bland rørene godt i begge de forskjellige bollene før du tilsetter de tørre ingrediensene med det flytende.
5. Hell røren i de forskjellige cupcakes formene du har plukket ut, og sett dem i ovnen.


To make the frosting

1. Smelt ca. 170g melkesjokolade i vannbad. Sett til avkjøling.
2. Smelt hvit sjokolade å tegn opp skjeletthender som du setter i fryseren.
3. Rom tempremert smør (230g) mikses på medium styrke til du ser at den er fluffy og fin.
4. Tilsett litt etter litt med Melis i bollen, 2dl totalt. Jeg pleier å ta en og en skje, og venter til alt er godt blandet.
5. Tilsett dette oppi røren din litt etter litt mens mikseren går: 170g smeltet melkesjokolade, 1ts vanilje essens, 1ss kaffe. 
6. Sett frostingen på muffinsene, og ikke glem skjelett hendene!

 


Decorations

1. 2dl smeltet hvit sjokolade som du kan skrive med. 
2. Jeg brukte Oreo kjeks som gravstein, og skrev “rip” på den svarte siden.
3. Knus resterende kjeks biter og dryss dem over frostingen. Voila, happy Halloween!

 

The perfect treat for any Halloween party.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg