Cursed Candy Apples

B L O O D Y  C A R A M E L  A P P L E S
RECIPE DOWN BELOW ↵

Halloween er rett rundt hjørnet, og jeg har faktisk allerede sett dødsmange Halloween fester som pågår ute i byen her i Kristiansand. Jeg er utrolig nok ikke så veldig glad i å være ute å drikke mer. Selvfølgelig, det kommer ann på situasjonen. Hvis jeg har mange gode venninner som virkelig planlegger noe gøy, så er jeg med. Men om det bare er en “tur ut på byen” – så velger jeg heller netflix og god mat hjemme med kjæresten. 

Men tilbake til eplene vi lagde i dag, se så super scary?! Jeg tenker meg disse til julen, bare med en annen fasong og andre farger – yummi. Haha, vet dere hva? Jeg har bakt så sinnsykt mye kompliserte ting i det siste, at disse “enkle” stegene blir en utfordring. Jeg skulle lage karamell, og tror dere det ble karamell? Nope, her ble det en gigantisk steinhard sukkerklump i kjelen. Er det mulig? Haha. Det gikk fint til slutt da, etter mye latter. 
 

Edderkopper her // Spindelvev her // Affilate links, sponset produkter
 



· RECIPE AND DIRECTIONS ·

Finn frem ønskede mengde med epler og dypp dem i hvit sjokolade. Deretter setter du dem i kjøleskapet slik at sjokoladen stivner. I mellomtiden startet jeg med karamell sausen som ser ut som dryppende blod. Karamellen lager du av vann og sukker som skal stekes på svært lav varme! Når karamellen er ferdig, tilsetter du noen dråper med rød konditor farge. Voila! 

Jeg brukte noen trepinner for å virkelig gjøre hele looken på eplene, samtidig hjalp spindelvevet og edderkoppene mine til å virkelig gjøre dette Halloween aktig! Noe så enkelt, samtidig så morsomt. Jeg har ihvertfall spist 2 epler allerede med god samvittighet! 
 

 

Har du lagd noe spennende nå i Oktober måneden? 

5 kommentarer
    1. Det hørtes veldig godt ut! Jeg er faktisk helt lik deg på “drikkefronten”, og var mye mer festmenneske før som elsket å drikke, mens nå vil jeg mye heller slappe av og se en film sammen med kjæresten. Selvfølgelig kommer det jo an på situasjonen og anledningen da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg