Foundation + Concealer in 1

CLINIQUE BEYOND PERFECTING FOUNDATION AND CONCEALER

Nå har jeg testet Clinique sin foundation i nøyaktig 3 uker, og har litt forskjellige meninger om den, både negative og positive. Jeg har en favoritt jeg alltid vender tilbake til, men elsker fremdeles å prøve ut noe nytt. Sminke er sinnsykt morsomt å holde på med selvom man ikke er særlig god på det. Skulle ønske jeg var det! Har flere ganger vurdert å dra på forskjellige sminkekurs, men aldri tatt meg tid til det. Uansett, i dette innlegget skal jeg fortelle dere alt dere trenger å vite om Clinique beyond perfecting foundation and concealer. 

– OM PRODUKTET –

Det finnes 21 forskjellige nyanser, med nøytrale og varme undertoner. For meg fant jeg den riktige fargen raskt og er imponert over hvor bra den machet hudtonen min med tanke på hvor full dekkeevne det er i den. Som regel er det vanskeligere å matche din egen hudtone med en slik foundation (min erfaring). Jeg sliter som sagt med utrolig tørr hud og kan derfor trygt si at denne ikke vil tørke ut huden din, men av en eller annen grunn har jeg reagert kraftig på den. Huden min har ikke tørket ut på noen måter, men mer at jeg får utslett. Noen som vet hva det vil komme av? ellers er jeg desverre nødt for å hive den. 

– OM FOUNDATION – 

The beyond perfecting foundation and concealer fra Clinique er en flytende konsistens som kommer med en unik applikator som kan brukes på en rekke forskjellige måter ved å endre vinkelen. Bruk enden til å prikke foundation over ansiktet, snu den sidelengs å spre over kinnene eller bare bruke tuppen for å dekke små ujevnheter – tre enkle måter å få dekkeevnen du ønsker. Selv syns jeg det er litt ekkelt å tenke på hvor mye bakterier som samles i flasken over tid når man bruker applikatoren i ansiktet hele tiden? Selvom det er full dekning føler jeg ikke at den er tung på huden, men den er veldig klissete. På meg ville ikke denne tørke ordentlig på huden, så unngå å gi andre klem for å si det på den måten – veldig smittende. Mens vi er inne på noe litt negativt her, kan jeg også si at den ikke holder lenger i 3-4 timer uten primer. Men er det en ting jeg syns er veldig positivt ellers, så har den en naturlig matt satin finish! 

– MINE TANKER – 

Noen av mine viktigste punkter for en god foundation: må holde huden fuktig, ikke smitte over og kjennes lett ut. Denne gav meg nesten ingen av delene, så dette er nok et produkt jeg desverre ikke kjøper igjen. Den føltes lett ut på huden, men etter noen timer kjente jeg en stor trang for å ta sminken vekk. Til vanlig pleier jeg nesten ikke kjenne sminken og glemmer nesten alltid fjerne det før sengetid (haha grows). I den siste uken har jeg funnet ut at den er perfekt å bruke som concealer, men ikke noe mer enn det. Jeg vil absolutt ikke anbefale Clinique sin foundation vidre. Selvfølgelig varierer det fra person til person, kun mine egne meninger og tanker. 

Har du testet Clinique beyond perfecting foundation and concealer? 

6 kommentarer

Siste innlegg