Mobbere mobber av en grunn

 

Som blogger får jeg ofte høre hvor fint det er å komme til bloggen min å lese om ting som setter et smil om munnen deres. Jeg får også høre mye hjerteskjærende ting: som for eksempel mobbing på skolen. Det er fint å høre at bloggen min hjelper dere gjennom hverdagen, men mobbing er ikke greit. Jeg tar opp temaet fordi det er en viktig sak, ikke minst er det like viktig at “mobbe offerene” også klarer å holde tankene på riktig plass. Jeg vil ikke være hard mot dere som har blitt mobbet på noen sett, men ikke la mobberne vinne over deg. Vet du egentlig hvorfor mobberne mobber deg? De vil ikke se deg gjøre ting bra. De vil ikke se deg fullføre ting, de vil ikke se deg lykkelig. Du når målet ditt, du fullfører. Mobberne sitter å ser på deg, de fokuserer så mye på livet ditt at selv klarer de ikke fullføre sin egen drøm. Alt handler om sjalusi og misunnelse. 

Hvorfor er de så mye bedre enn deg, de som mobber? Du er klar over hvor langt de allerede har synket ned på grunn av mobbingen? De gir et tegn på at de selv ikke har det bra, og er nødt for å overbevise alle andre om at de er bra nok. Det er i hvertfall hva jeg har erfart. Tenk at de gidder å bruke tiden sin på en de hater, tenk hvor mye energi vi tar fra dem ved å bare poste et bilde på instagram, tenk hvor mye sinne vi får ut fra dem ved å vise hvor lykkelig vi er? Helt ærlig, tror du virkelig de hater deg? Tror du virkelig de syns du stygg? Hvis de hadde ment det, tror jeg ikke de hadde hatt noen formeninger om deg. Jeg tviler også på at de hadde orket å stalket deg som noen gærninger dersom de hadde ment det de hadde sagt. Du er bra nokk du, mer enn bra nokk. 

 

2 kommentarer
    1. Wow så bra skrevet Benedikte! 🙂 Dette var fint å reflektert skrevet. Er nok mange der ute som kan føle dagen sin bli bedre, bare av å lese dette. Dette fortjener du virkelig ros for! Du skal ikke se bort ifra at jeg deler det videre. Ha en kjempefin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg