5 Things I Can`t Do

Det er ingen hemmlighet at jeg elsker å prøve ut nye ting og utfordre meg selv og mitt liv samtidig som jeg nyter det. Når jeg poster bilder av noe jeg nylig har gjort/klart å fullføre, ramler det spørsmål om det er noe jeg ikke kan/klarer å gjøre. JA! Det er så mye jeg virkelig ikke klarer å gjøre. Jeg føler sosiale medier får alt til å virke så lett og enkelt, så sprøtt og spontant. Med dette i tankene, ønsker jeg å dele 5 ting jeg ikke takler. Det er selvfølgelig mange fler, men disse er punktene som ofte møter meg og frykten:

Jeg bader aldri i hav dersom det ikke er krystallklart. Jeg er livredd for å plutselig bli spist av hai eller andre svære skumle ting som befinner seg i havet. Det er min største frykt, jeg velger heller basseng frem for et mørkt hav hvor jeg ikke har oversikt. Jeg husker enda gangen jeg kjørte vann scooter å kom så dypt ut at jeg ikke så annet enn et svart hav rundt meg – gjett om jeg dreide rattet rundt og tok full gass mot land igjen.. haha!

Jeg kan ikke matte. Okei, jeg kan det som er mest vanlig og jeg vet hvordan en kalkulator funker, men matte er noe hjernen min ikke klarer å skjønne. Det er på nippen til at jeg tror en del av hjernen min er ødelagt, for gjett om jeg har prøvd hardt for å forstå mattematikk. På vgs dro jeg på kveldsskole i tillegg til vanlig time i håp om at matte skulle gi mening, but hell no. Jeg er glad jeg bestod, men skulle ønske karakteren ble bedre.

Jeg leser ofte fra mennesker med angst at de skulle ønske de kunne stoppe å tenke for et minutt, stoppe å bekymre seg for alt rundt. Med meg er det stikk motsatt; jeg skulle ønske at jeg av og til kunne tenkt, ønske at jeg av og til kunne bekymret meg litt. Jeg har så lett for å gi litt faen i alt, noe som heller ikke alltid er så veldig positivt. Det skulle fantes en mellom ting!

Jeg takler ikke sterk mat. Im talking about the tiniest amount of spice here. Om sterk mat treffer tungen er jeg klar for å drikke et helt glass med vann på øyeblikket, samtidig som jeg holder på å drepes. Uansett hvor mange middager jeg har prøvd å lage med litt sterkere krydder, ender jeg opp med å bare misslike det mer og mer.

Jeg kan ikke legge meg i sengen å forvente at jeg klarer å sovne iløpet av 30 minutter, søvnproblemer til det høyeste nivå. Jeg kan ligge å dra meg i sengen i flere timer før jeg faktisk klarer å sove, unntaket er hvis jeg er skikkelig sliten før sengetid (noe som er veldig skjeldent). Kroppen har alt for mye energi..

Jeg ville elsket å høre om det er noe du ikke kan, og også noe du er god på?

9 kommentarer
    1. Line Melbye: Hahaha!! Huff ja, jeg syns det er helt forferdelig. Føler meg veldig alene når vi er en venninne gjeng på ferietur – alle skal ut i havet, og der står jeg “hehe jeg tar bare bassenget jeg”.

    2. http://hevhodet.blogg.no/: Tusentakk Camilla <3

      Haha! Jeg ser den, karuseller som snurrer rundt og rundt i evigheter er jo som å kjøpe en bilett til 240,- for å spy. Ikke verdt det med andre ord.. 😀 Og matte: heldigvis trenger vi ikke å regne ut forskjellige likninger på de fleste jobber.. så vi overlever fint uten den 😀

    3. Jeg har lest at å ikke forstå matte også er en form for dysleksi. Ikke alle har en “mattehjerne”. Merker dette veldig godt selv, fordi tall bare sklir ut av hodet mitt.

    4. Iselin Mathilde: Å? Det viste jeg ikke! Men kan høres veldig logiskt ut. Det samme gjør det med meg, det sklir rett ut.. Matte har alltid vært min største utfordring på skolen. Føler det liksom er enten eller, enten så får du en veldig god karakter – eller så må du kjempe for å bestå. Vanskelig og vrient fag!

    5. Ja, noen mener at det er et jentefenomen å si at man ikke forstår matte. Men jeg er enig med deg, enten forstår man det eller ikke. Er jo samme med norsk og andre språkfag, enten liker man det og leser bøker, eller så gjør man ikke det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg