The Chocolate Overdose

 

· NUTELLA PANCAKES ·

Dere har kanskje skjønt at kostholdet mitt i helgene ikke er sunt og grønt, jeg elsker å bruke helgene som noen ekstra kose dager med pysjamasen på! ♥ I går var det på nippen at jeg dro på fest med noen gode venner, men jeg valgte heller å våkne idag med fin form. Akkurat nå angrer jeg ikke et sekund. Nutella pannekaker gjor susen på dagen, kunne spist meg ihjel på disse. Har prøvd mange forskjellige oppskrifter, men tror dette er den beste jeg har kommet frem til nå. Yum yum. 


 

RECIPE

♥ 100g hvetemel ♥ en klype salt ♥ 10 g sukker ♥ 1 egg ♥ 125 ml helmelk ♥ 15 ml solsikkeolje ♥ 2 g bakepulver
 


 

HOW TO:

Skill eggeplommen fra hviten i to boller. Stivpisk eggehviten sammen med saltet og sett bollen til side. Pisk eggeplommen og sukker i den andre bollen, tilsett deretter mel og bakepulver. Visp melk og olje i en tredje bolle og tilsett til eggeblandingen. Tilsett eggehvitene til slutt og vend dem forsiktig inn. Sett i kjøleskapet i 15 minutter. Stek på middels varme og nyt pannekakene! Jeg toppet disse med nutella og jordbær, som jeg syns er en helt fantastisk kombinasjon! 

 

6 kommentarer

Siste innlegg