Føler meg dum når jeg skriver dette

 

..men jeg har aldri i hele mitt liv prøvd hasj eller noen annen form for rusmidler. Det er helt sykt at jeg kan være stolt av en slik ting i dagens samfunn. Det burde overhodet ikke være slik? Når jeg sier at jeg kan være stolt, er det langt i fra mine egne ord. Nå har jeg utrolig lite kunnskap om for eksempel hasj, og har ingen interesse å sette meg inn i det, derfor velger jeg kun skrive ut i fra hva jeg ser og hører fra hverdagen min. Jeg orker ikke lage et kela mellom de som går på det, og de som ikke gjør det. Jeg gir meg blanke faen. Hører jeg at det pågår rus på en fest, så ser dere meg fort snu i dørkanten. Slik er det bare, det er ikke normalt i min verden. Om du ønsker å gå på rus/dop – ikke mitt liv, ikke mitt problem, jeg ønsker ikke være en del av det. Slik ser jeg på det, det er bare noe jeg rett og slett ikke ønsker å være en del av. 

Fra min vinkel er det helt absurd å høre “serr, har du aldri prøvd det?”, for min reaksjon er taushet og hakeslep mot de som forteller meg at de går på det. Er det blitt så normalt den dag i dag? Er det virkelig slik at alle har prøvd det? Jeg syns så synd på dere yngre jenter som må vokse opp i et miljø som dette, bare tanken gjør meg stresset. Jeg vet ikke hva jeg prøver å nå ut med dette innlegget en gang, for jeg vet hva tilbakemeldingene blir. Jeg vet hva de som er i mot rus vil si, jeg vet hva de som går på rus vil si. Og her sitter jeg uten kunnskaper, prøver å påvirke dere yngre til å ikke la dere lure. Ikke la dere lure av jævelskapen? ikke la dere lure av et stoff som vil få dere til å slappe av? ikke la deg lure til å bli avhengig av noe forferdelig? Hva faen gjør dette egentlig med deg? Jeg vet ikke, helt ærlig, jeg vet ikke. Så liten interesse har jeg for det. Etter det jeg har sett, så virker det skadelig. Jeg skriver om hva jeg ser, og dette er hva jeg ser. Jeg ser mennesker som skader seg selv, som ødelegger seg selv. Jeg ser mennesker som lever av nav, de klarte ikke fokusere på skolen mer. Jeg ser mennesker med store summer av kontanter, som ender i slagsmål. Jeg ser mennesker på gaten, tigge etter penger. Jeg ser mennesker gråte, fordi de har blitt slått. Jeg ser mennesker som ikke har det bra, fordi rusen har fucka alt. Jeg ser mennesker som er så desperat, at de tyr til tyveri & vold. Dette er hva jeg ser, og for meg er dette skummelt, ekkelt, ustabilt & utrygt. Jeg klarer ikke se et lykkelig liv i dette. At jeg aldri har prøvd noen form for dop og andre rusmidler burde ikke være en ting man er stolt over – det burde vært mer normalt. 

10 kommentarer
    1. Jeg har heller aldri forsøk hasj, marihuana eller andre rusmidler. Og vet du, i en alder av førti; jeg er stolt av meg selv.
      Vær stolt, drit i hva andre synes!
      Nann

    2. Synes heller ikke man skal trenge å være stolt for at man ikke har prøvd noe, heller at man får litt hakeslep når folk har prøvd.. men slik er det altså ikke blitt!

    3. Jeg synes ikke du skal føle deg dum. Heller veldig stolt. Jeg har aldri prøvd jeg heller og synes det er vondt og høre om alle som faktisk har prøvd det og at det er så vanlig. Bør ikke være sånn. Selv om jeg ikke kjenner deg så kjenner jeg meg stolt av deg <3:-)
      // Benedicte

    4. Aldri prøvd det før jeg heller, ikke røyk eller snus. Er ganske stolt av det i og med at jeg er den eneste i vennegjengen og bekjente jeg kjenner som ikke har prøvd det. Får meg til å føle meg litt ekstra sterk siden jeg alltid har sagt nei og vært fast bestemt på det!

    5. Nann: Ja, man skal se og høre mye før ørene detter av. Skjønner ikke hvorfor barn fra 16 års alderen skal teste ut slike tåpligheter. De ødelegger seg selv fullstendig. Syns verden bare blir sykere og sykere, ikke minst skremmende! Håper det finnes en eller annen generasjon som kan snu om på dette!! Ønsker ikke at hasj skal bli mer “normalt” enn hva det allerede er.

    6. leahisabellv: Herregud så bra!!! Du er flink, bare å fortsette med det <3 Lite vits å starte med noe som vil få deg avhengig når man klarer seg fint uten - dødsbra, virkelig! Du fikk meg til å smile, haha 😀 Blir så glad av å lese slike kommentarer. Hadde vi bare hatt fler av deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg