Det skjer alle andre

 

Jeg deler ikke ofte private ting med dere på bloggen, men denne gangen skal jeg absolutt gjøre det. Hvorfor? Kanskje jeg klarer å få opp øynene til folk. Jeg sitter enda å tørker tårene vekk fra ansiktet, fremdeles skjelven og livredd. Spørsmålet om når jeg ønsker å dele noe med dere, er en annen ting. Akkurat nå virker bloggen et skummelt område for meg, og jeg vet ikke hvor mye jeg tørr å dele. Dere tror kanskje dette er et innlegg for å tiltrekke meg lesere, men jeg er ikke den type person. Jeg bare håper dere ikke sparker meg lenger ned enn hva jeg allerede er nå. Jeg skal prøve å klistre på meg et smil, få rutinene til å gå som normalt og fortelle dere hva som har skjedd senere. Om det som har skjedd, er på grunn av bloggen er uklart. Dersom bloggen er årsaken, har jeg tatt meg lærdom og føler det er enda mer viktig å nå ut til de yngre jentene her ute i verden, som deler store innblikk i livet sitt uten å vite hva de faktisk gir seg ut på. En blogg er ikke bare en blogg, et provoserende innlegg er ikke bare et provoserende innlegg. Vær forsiktig. 

Vi ser og hører forskjellige ting på internett, men det er ting som skjer mot alle andre utenom deg. Vi tenker kanskje over saken og syns synd på de, men det glemmes fort. For slike ting skjer kun på VG, ikke deg. Nå har jeg hatt uflaks, en uflaks som ikke kan glemmes. En uflaks som har gravd seg inn i tankene mine. En uflaks som har ødelagt trivselen min. En uflaks som har ødelagt trygghetsfølelsen min. En uflaks som stjeler energien min. En uflaks som gjør at jeg må klistre på meg et smil som egentlig ikke finnes der. Men jeg har også hatt flaks, jeg sitter her like hel som person. Håper alle foreldre der ute passer på hva barna skriver og legger ut på nett, hvilke bilder de tar og hvordan handlinger de gjør. Det følger alltid med skumle konsekvenser, konsekvenser man aldri kunne tenke seg. Trusler, hat kommentarer og fake facebook profil av datteren/sønnen din er det minste som kan skje, og allerede der er du i en ekkel posisjon. 

 

7 kommentarer

Siste innlegg