Bye Bye Makeup Brush Cleaners

Først la meg takke alle skjønnhetsbutikkene som har anbefalt meg tusenvis av forskjellige renser til sminkekostene. Jeg har brukt det i åresvis, takk igjen til alle skjønnhetsbutikkene jeg har vært innom, tusentakk. Dere fikk meg nesten til å besvime av i dag. Jeg var helt fri for de såkalte populære “makeup brush cleaneren” som de elsker å kalle det for, så jeg tok steget til å bruke såpe. Så lat som jeg er, orket jeg rett og slett ikke ta bussen til byen. Takk gud for det!
 

______________
 

For vet dere hva? Jeg har tatt så sinnsykt feil, og føler jeg er nødt for å rette opp i det med tanke på at jeg flere ganger har tipset om det. Vær så snill å ikke gjør det. Jeg vasker sminkekostene mine jevnt, nettopp fordi jeg vet hvor mye skitt av bakterier sminkekoster suger til seg. Beauty blenderen min for eksempel – den ble aldri like rosa som den var da jeg kjøpte den. Ikke før jeg tok fatt i såpen. Sminkekostene har aldri vært mer rene. 

Det er helt sinnsykt hvor lite en Makeup Brush Cleaner faktisk rengjør kostene. Så mitt tips til dere, bruk en vanlig håndsåpe eller shampoo! Hvor ekkelt er det ikke å vite at sminkekostene aldri ble så rene som man trodde? Jeg har nettopp kastet 5 flasker med Makeup Cleaners i søppla, og veldig fornøyd med det, til tross for at man har følelsen av å ha blitt lurt. Skal være snill å ikke nevne hvilke kjeder det gjelder, men det er absolutt enkelte skjønnhetsbutikker som burde sjekke produktene sine litt mer før de faktisk anbefaler de vidre, eller i det hele tatt velger å selge dem. 

 

 How many of you are now going to run and wash your brushes?

6 kommentarer

Siste innlegg