Social Media Envy



Som folk, eller hovedsakelig unge kvinner på internett, lider vi alle av en bit av sosiale medier misunnelse / angst eller hva annet det skulle være. Jeg personlig tror misunnelse er en naturlig god egenskap å ha, så lenge det ikke ødelegger deg selv. Jeg går knapt en dag uten å bruke sosiale medier. Det har blitt en stor del av livet mitt, måten jeg deler informasjon om meg selv på og måten jeg får se mennesker rundt meg på. Det er svært lite sannsynlig at noen kommer til å dele strømregningen sin på instagram eller blogg, og med dette grunner jeg med at de fleste på sosiale medier ønsker å dele de beste delene i livet sitt. Det gjør jeg i hvertfall jeg. 
80% av livet mitt består av så utrolig mye mer enn de resterende 20% som består av glam og et smilende ansikt. Ergo, alt du ser, trenger ikke være hele sannheten. Noen ganger kan det føles at alle andre lever i det perfekte liv, og oppnår alt de vil, mens for deg går alt galt. Jeg tror det er her enkelte mennesker velger å legge hatet på oss offentlige personer. De glemmer at vi har et liv bak bloggen også. Den mest nyttige tingen jeg har lært med tiden som blogger, er å være oppmerksom og glad på andres vegne om de oppnår suksess eller lykke. Det gjør i hvertfall så jeg føler meg selv bedre! 

___________________________
Jeg kan ikke beskrive misunnelsen jeg har for Sophie Elise. Ikke på grunn av at hun er Norges mest leste blogger og kjent som person. Det er mer hvordan jeg føler jeg ser på henne som person, en beinhard jente med et hjerte av gull. Etter å ha lest bloggen hennes i mange år, har jeg lært så ufattelig mye. Jeg har lært hvor ekle mennesker kan være i kommentarfeltet, jeg har lært kjærlighet, jeg har lært mer om regnskogen, jeg har lært hvor hardt livet er og ikke minst hvor fantastisk det kan være. Jeg har lært å tenke på andre ting enn meg selv og de rundt meg – for eksempel andre saker som skjer rundt om i verden. Igjen, jeg har lært så utrolig mye, og det er noe jeg beundrer henne for. En smart og ekte blogger. 

Ved hjelp av misunnelsen min, klarer den å motivere meg til å gjøre det bra selv på bloggen. Ser dere poenget mitt? At jeg går å snakker dritt til en jeg ser opp til, ville riktig nok gjort meg til en dårlig person (innerst inne ville jeg nok følt det slik). Å takle misunnelsen på en bra måte, gjør virkelig noe med deg som person. Fokuser mindre på hva andre har, legg fokuset på deg selv og livet ditt. Sjalusi på sosiale medier er noe alle vil føle på, før eller senere. Det er helt naturlig! Og som jeg nevnte tidligere: takler du misunnelsen på en god måte, vil du få noe tilbake for det selv. 

Har du noen gang følt det slik? Hvordan takler du det? Gjerne fortell meg i kommentarfeltet. 

11 kommentarer
    1. sååå sant alt du skriver! jeg tror det er viktig å få frem det, at fordiom vi bloggere alltid blogger om det “perfekte” vil livet alltid ha opp og nedturer. slik er det for oss mennesker!
      Også det å lære seg å speile seg i andres glans, det er viktig! jeg synes det er så bra når noen oppnår et mål man lenge har lengtet etter og oppnå! 🙂

    2. Beauty by Hermine: Ja, jeg tror mange “ikke-bloggere” spesielt er veldig flinke på å glemme det..

      Helt sant! Blir også veldig glad når noen får fullført det de lenge har drømt om 😀

    3. Fint skrevet 😉 Jeg har heldigvis ikke opplevd det selv – om andre er misunnelig på meg osv aner jeg ikke. Jeg blogger fordi jeg syns det er gøy jeg 🙂 og jeg leser andre sine blogg fordi jeg syns de er flinke og har inspirerende innlegg 🙂 Jeg blir ikke misunnelig eller sjalu om noen andre f.eks får mer lesere enn meg osv.

    4. Jepp – jeg har aldri tenkt på blogg for å tjene penger hehe aner ikke hvordan du tjener penger en gang på blogg 🙂 har jo ikke tid til sånn blogging heller når jeg har en jobb og familie og alt 🙂

    5. whoah this weblog is great i love studying your posts.
      Stay up the great work! You know, lots of people are searching round for this info, you can help them greatly.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg