How To Be More Productive

 – Foto: Theresa Knudsen –

Hvis det hadde vært et talent, hadde jeg vunnet en plass et eller annet sted på å utsette. Blogging for eksempel, en ting jeg ikke kan utsette. Jeg er nødt for å rekke dagslyset som er ute, ellers blir det umulig for meg å ta antrekksbilder som er lyse og fine. Fremdeles klarer jeg på en eller annen måte å utsette det på, og ender opp med tårer i øyne hver kveld. Haha! Det er ikke bare å måtte blogge om antrekksbilder og sminke det handler om, men også sponsorer som venter på at innlegget skal bli delt. Og de forventer selvfølgelig fine og lyse bilder fra deg, med god kvalitet! Derfor er det viktig for meg å få gjort jobben min, og selvfølgelig må jeg da bli litt mer produktiv. Tenkte å komme med noen enkle tips til dere som jeg ofte tar i bruk. 
Har dere hørt om det alle snakker om i USA “The fringe timer”? Jeg har lært mye utav det. For de som ikke vet hva det er, så er det de tidene på dagen som er bortkastet: for eksempel surfing på instagram, eller når du ser på et tv program som egentlig overhode ikke interesserer deg på noen måter. Vært der, gjort det! Haha. Her har jeg lært å utnytte den tiden med for eksempel tenke på bloggen istedenfor. Eller så har jeg byttet vekk å sløve i sengen tidlig om morgenen, til og heller utnytte de 30 minuttene ekstra på å gjøre meg klar slik at jeg rekker å poste ut morgen innlegg til dere!

Ta tid til deg selv. Noe bokstavligtalt alle snakker om, men det er så sant. Dette er noe som jeg virkelig prøver å jobbe med. Jeg har sluttet å presse meg så alt for mye på bloggen, før ville jeg alltid at alt skulle være perfekt. Nå kan jeg endelig ta et fotbad, uten å føle at jeg må ta bilder til bloggen. Det er helt fantastisk. Jeg burde skjønt tidligere at når jeg ikke har tid til meg selv, klarer jeg heller ikke være produktiv med bloggen heller, nettopp fordi jeg blir så svak av det. Jeg blir svak av å sitte med “jobb” 24/7.

Å kunne si nei. Det er viktig å kunne si nei noen ganger, selvom jeg vet hvor vanskelig det er å si nei, til tross for at jeg er et ja-menneske. Spørsmålet er hvordan du skal si nei uten å høres sur ut? eller uten å høres veldig kjedelig ut. Om du rett og slett er sliten, hvorfor traske ned på byen å feste med venner når du vet du har jobb dagen derpå? Det vil utmatte deg totalt. Igjen, som nevnt ovenfor, tenk på deg selv. Jeg føler endelig rutinene sitter på plass, og det er deilig. Jeg får virkelig utnyttet dagene på en god måte. Både jobb, blogg, venner, kjæresten, trening og meg selv går som aldri før. Det høres kanskje litt stressende ut, men utrolig nok får jeg rukket alt jeg skal. Jeg tror blogging handler mye om det å tenke som en blogger, når man først knekker koden, så sitter den! Skal skrive litt mer om det en annen gang ♥

Om det er noen tips som mangler, gjerne sleng en kommentar i kommentarfeltet!

8 kommentarer

Siste innlegg