Klart vi kan slå av en prat på skype!

Det er helt klart ukens høydepunkt. Uten å overdrive, kan jeg fortelle at det er over 5 år siden sist jeg hørte stemmen hennes. Hvorfor har vi ikke tenkt på skype før? Jeg ble nesten litt imponert, hadde glemt hvor godt vi faktisk kunne kommunisere sammen. Samtalen startet slik:

Tonje: Du husker enda tegnspråk? seriøøøst? 
Meg: Du prater enda bedre enn hva du gjorde før? wow! 

Haha ♥ For et herlig øyeblikk. Vi begge satt helt stumme et lite sekund, og viste ikke hvor vi skulle gjøre av hverandre. Jeg var veldig ustødig på tegnspråk fronten, mens Tonje måtte varme opp stemmen før vi fikk en flyt! Men det gikk over all forventninger. Hvem sier at døve og hørende har det vanskelig for å kommunisere sammen? Nei, jeg er ikke super flink i tegnspråk, men jeg prøver. Tonje er ikke super flink på alle kompliserte ord, men hun prøver. Det handler om å ikke gi seg. Når man kan sitte å prate om alt mulig i over 2 timer, da sier det seg selv at døve og hørende har null problem med å kommunisere! Jeg tror det er mye latskap som gjør det vanskelig for mange.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg