Video – en av mine beste

Husker dere Tonje? Nå har hun kommet ut med en liten video ♥ Se hvor beinhard jenta er, se hvor sterk hun er. Ingen ord kan forklare hvor mektig imponert jeg er. Hvor mange døve ungdommer tør gjøre dette? Det er et få tall. Jeg tror ingen av oss (hørende) noen gang kan skjønne hva døve har gått gjennom. Selv brukte jeg flere år og dager på å virkelig sette meg inn i hverdagen til Tonje. Jeg kjempet meg frem, men fremdeles klarte jeg aldri skjønne det helt. Vet dere hvor frekke og usmakelige mange av oss hørende kan være mot mennesker som er litt mer “anderledes” (som mange vil kalle det) enn oss selv? Nei, trust my words når jeg sier dette, men det er helt utrolig. Poenget mitt – bare se videoen, prøv å forstå. Dette er kanskje ikke budskapet til Tonje, men det er noe jeg har kjempet for lenge. Alle skal behandles på lik linje.
Til dere døve: jeg skal lage en videoblogg om ikke så alt for lenge. Dersom dere har noen spørsmål dere ønsker jeg skal svare på, er det bare stille i kommentarfeltet, så skal jeg se om jeg kanskje klarer å svare litt på tegnspråk til dere ♥ Skal gjøre mitt beste iallefall. Som bestevenninnen til en som er døv, kan jeg fort skjønne at det er “kjedelig” å se på videoer når man ikke klarer å få med seg hva som blir sagt! Kjør på!
16 kommentarer

Siste innlegg