Fine rundstykker – oppskrift #1

FERSKE RUNDSTYKKER

For en deilig morgen, det er alltid koselig med en ekstra fin frokost! Uvant for meg å skulle skrive dette innlegget, jeg deler ikke ofte oppskrifter, nettopp fordi jeg aldri står på kjøkkenet. Ikke det at jeg aldri lager middager, men det er bare ikke noe vits å dele oppskrift på en kyllingsalat. Syns det er greit å gi dere oppskriften når jeg først blir fornøyd med noe jeg baker. Noe jeg ofte lager når jeg står på kjøkkenet er kaker, brød, rundstykker, boller osv.  Kategorien “healthy food” passer kanskje ikke så godt inn, slapp av, skal bytte navn. 


TIPS

Det kan være greit å vite at vannet skal være lunket. Det vil si at vannet skal være slik at du ikke brenner deg på det når du tar vann på håndleddet. Et annet tips er hevingen. La deigen heve i minst 40 minutter, den skal være dobbelt så stor etter hevingen. Jeg vet ikke hvor viktig det siste tipset mitt er, men etterheving på 30 minutter etter at du har rullet ut rundstykkene. 

ALA BENEDIKTE

Nå er de klare for ovnen! Sett ovnen på 200 grader og la de stå i 15- 20 minutter. Det varierer veldig fra ovn til ovn, så anbefaler deg at du heller følger nøye med. Lykke til med bakingen, håper det smaker! 

 

24 kommentarer

Siste innlegg