BOOST YOUR CONFIDENCE


Mine 3 beste tips til å booste selvtilliten

Jeg føler at selvtillit er et tema man aldri kan bli god nokk på. Dette er noe man må jobbe med selv, det å finne troen i seg selv. Selvtillit er noe som kommer med årene, jo
mer voksen man selv blir, jo mer selvsikker blir du på deg selv. Det har i værtfall jeg lagt merke til. For knappe 3 år siden hørte jeg på hva alle sa og gjorde. Jeg fulgte andre
sine fotspor fordi jeg var redd for å skille meg ut. Jeg var redd for å ikke bli likt av alle. Det høres merkelig ut, men sånn var det. Nå sitter jeg med en selvtillit jeg aldri trodde
fantes. Jeg vet hvem jeg er og jeg vet hva som er viktig i livet mitt. Likevel, det varierer stort. Noen dager er bedre enn andre. Derfor tenkte jeg å dele mine 3 beste tips til
å styrke selvtilliten – selv på de verste dagene!


1. Gi deg selv komplimenter. Når du våkner om morgenen, eller rett før legge tid. Hva er det som gjør deg til en god person? Noe spesielt du er flink til? Skriv ned
alle positive ting om deg selv og heng det opp på veggen så det kan minne deg på det. Eller skriv ned på en lapp en positiv ting om deg selv vær dag.

2. Det er kun en av deg. Dette er det mest viktigste, det som betyr mest. Aldri glem at det kun finnes en person av deg selv. Det er garantert mange jenter/gutter
som beundrer en ting ved deg, som skulle ønske de hadde det du har. Det er så viktig å være seg selv! Lær deg å aksepter den person du er, fremfor å være
en dårlig kopi av en annen.

3. Føl deg fresh. Jeg elsker for eksempel pusse tennene mine hver morgenen, ta en deilig dusj og fikse meg. Dette gjør meg komfertabel, spesielt om jeg skal ut døren.
Trenger nødvendigvis ikke sminke meg og fikse krøller i håret. For jeg liker utseende mitt uten sminke også. Men det å omså fikse neglene sine kan gjøre stort. Smil til
verden, ha hodet hevet og jeg kan love du en vakker dag vil få noe godt tilbake.


 Noen av dere som sliter med dårlig selvtillit? eller kanskje har fått bedre selvtillit av noe? Hva var det som isåfall hjalp deg med bedre selvtillit? Jeg håper at innlegget kom
til hjelp hos noen. For dette har hjulpet meg svært mye gjennom tidene ♥ Ha en super fin mandag dere!

9 kommentarer

Siste innlegg