Jeg har bikket til å være introvert

..IS THERE SOMETHING BEETWEEN INTROVERT AND EXTROVERT? 

Det er sikkert ingen som tror meg når jeg sier dette, for jeg er en veldig utadvendt person som elsker å dra på byen, møte nye mennesker og finne på noe. Men..det er alltid et men. Det er vanskelig å forklare nøyaktig hvordan jeg føler det, så jeg velger heller sette opp noen punkter på forskjellige situasjoner som beskriver livet mitt veldig godt og enkelt. En ting som er viktig å påpeke, er at mange introverter er veldig gode på å tenke, jeg er mer utadvendt på den delen. Finnes det noe midt i mellom? Da vil jeg helst plassere meg der, haha! Men Jeg vil kanskje anse meg selv mer som introvert enn ekstrovert. Jeg var helt klart ekstrovert før!

. . . . .

 

 ♥ WHY I FEEL LIKE AN INTROVERT ↓

· Av og til får jeg en følelse på at vil jeg ut på byen, vil jeg ha besøk, vil jeg ut å reise, vil jeg ta en lang roadtrip. Men etter en time eller to kan jeg føle det stikk motsatte. Da vil jeg plutselig ingen av delene lenger, det eneste jeg vil da – er å gjøre mine egne ting. Trene, blogge, chille med serie, you name it.

· Med tanke på at jeg er så utadvendt som jeg er, og at jeg byr såppas mye på meg selv – er dette det punktet som får meg til å tvile på om jeg er introvert? Ikke det at introverter ikke er glad i å møte folk. Men jeg er mer personen som snakker, enn tenker. I mange tilfeller hvor det er mange ukjente fjes er jeg naturlig nok litt mer tilbaketrukken, men med kjente fjes er jeg kanskje ikke den som er mest stille.

· Smalltalk. Å herregud som jeg hater det!! Nei og nei og nei og nei.. haha! Min måte for å unngå en klein stillhet er å komme med den mest rare og tilfeldige informasjonen noen sinne! En informasjon kun jeg burde sitte med. Jeg angrer vær eneste gang.

..MY NEW FAVORITE AUTUMN PURSE IS FROM LBYN ✦ (sponset)

· Unnskyldninger for å slippe unna. Alle introverter har nok vært innom denne. Jeg husker spesielt hendelsene med meg og bestevenninnen min for mange år tilbake, vi hang med hverandre 24/7 og trivdes i hverandres selskap. Men hver gang vi fikk forespørsel om noe, så var det alltid noe vi skulle/måtte gjøre. Så nei, vi kunne “beklagelig nok” ikke komme. Den dag i dag, har jeg forstått at det ikke er galt i å takke for invitasjon, og forklare at man ikke har lyst.

· Selvom jeg kanskje ikke alltid blir med på ting, setter jeg pris på alle invitasjonene. Jeg er glad venninnene mine alltid spør meg, selvom jeg ikke alltid blir med. Det er super hyggelig, og jeg føler alltid at det er de som kjenner meg best. Som jeg nevnte til dere får jeg øyeblikk hvor “nå vil jeg!” – og plutselig vil jeg ikke mer.. Det er vell her det er så fint med invitasjonene, for som regel ser dere meg komme i siste liten/akkurat litt for sen! Men jeg kommer! Som sagt, jeg er veldig glad i å møte andre mennesker å være med venninne mine. ♥

13 kommentarer
    1. Du? introvert? haha! Njaa.. jeg vil nok beskrive deg mer som ekstrovert..Syns du tar veldig mye plass når du er ute for eksempel 😀 Absolutt ikke noe slemt ment altså! Men du “sjeler” liksom oppmerksomheten hele tiden.

    2. Anonym: Men selvom man er introvert trenger man da ikke sitte stille og ikke si noe? det er jo ikke akkurat det som beskriver en introvert! Men når jeg er ute på byen så er jeg ganske livlig av meg ja, haha! 😀 Elsker å få mennesker rundt meg til å le!

    3. Jeg vil påstå at ut i fra punktene er du ikke er heelt introvert, men kanskje litt? Jeg er introvert, og jeg har vansker for å komme inn i samtaler, jeg har vansker for å være utadvent. Men GUD jeg kjenner meg i igjen i det du nevner om smalltalken…haha huff!

    4. Anonym: Ja, jeg er nok en god blanding av både ekstrovert og introvert, om man kan være det. Haha!! Men jeg er ekstremt glad i alenetid, og føler ofte at dersom jeg har besøk eller har mennesker rundt meg så får jeg ikke “slappet av” (foruten om familie, bestevenner og de nærmeste vennene såklart!).

    5. Jeg er uten tvil introvert! Men når noen har begynt å snakke med meg først, kan jeg være veldig pratsom og åpen 😀 Skulle ønske jeg var litt mer ekstrovert da, for det kunne vært en fordel på skolen for eksempel!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg