Cleaning up my makeup area

..TREAT YOUR SKIN ♥

Hei sweeties! Det har vært litt spørsmål her og der, om hvordan jeg rengjør sminken min. Så når jeg først skal sette meg ned å desinfisere sminken, så tenkte jeg å ta litt bilder og skrive om det i samme slengen. Etter så mye skiftende temperatur, lys og urene koster som selve produktene går gjennom, er det klart at det samles bakterier. Nå prøver jeg å være svært hygienisk når det gjelder rene sminkekoster. Men jeg skal ikke lyge – jeg vasker de ikke vær dag. Så det hender at jeg bruker sminkekostene 1-2 ganger, uten å ha rengjort de på noen som helst måter – og deretter dyppe kosten i solpudderet. Ekkelt! 

Obs!! Noe som er viktig når du skal desinfisere sminken din, er selvfølgelig å ha riktig sprit/alkohol. Denne lille antibac-flasken er absolutt ikke for å rengjøre sminken med. Jeg vil i hvert fall ikke anbefale det. Clas Ohlsson har en type sprit du kan bruke, om jeg ikke husker feil. Ellers er det bare å gå på apoteket å spørre etter riktig produkt. Selv liker jeg å bruke Isopropyl alkohol – da jeg vet at mange makeup artister bruker det. Men en ting som er lurt: ikke kast de små antibac flaskene som er for hendene når de går tomme, bruk de til dette! Alcoholen som man får kjøpt på apoteket har ikke denne “spray” tuten..haha! Så jeg pleier alltid å helle over Isopropyl i denne flasken!
 

 

❥ HERE’S WHAT YOU’LL NEED..

· Isopropyl Alcohol
· Spray bottle
· Cotton pads

 

❥ AND HOW YOU DO IT ↓

· Pudder produkter: Spray alkohol lett over produktene, og gå dermed over med bomulls pad.
· Eyelinere og leppe penner: fjern toppen på eyelineren, desinfiser spisseren – og spiss!
· Leppestifter: Hell alkohol i et lite glass, og dypp. Gå over med bomulls pad.
· Foundation og Mascara: Kan ikke desinfiseres. 

· 

Regelmessig desinfisering av sminken vil forlenge levetiden på skjønnhetsproduktene, og forhåpentligvis holde huden din fin! 

6 kommentarer

Siste innlegg