Be more confident in outfit pictures


 

Å le, kose seg, fikle litt med håret og generelt ha det morsomt er øyeblikk som beskriver bildene mine. Jeg blir alltid så overrasket over hvor mye en liten bevegelse kan forandre bildet, hvor mye bedre et bilde kan bli når man viser frem litt personlighet. Når det er sagt, så glemmer jeg aldri de årene hvor bildene bestod av et misslykket bitch-face. Hva skal man si? Det er ikke riktig meg lenger, og faller ikke helt i smak. Jeg er jo en glad person ellers, en svært positiv person – så hvorfor skal jeg fremstilles som en jeg ikke er? Jeg er smilende og glad, får ofte høre at jeg har en fin utstråling – så hvorfor skjule den? Det er så trist å se at jeg tidligere har gjort det. 

..med baktanke på alt dette, tenkte jeg derfor å skrive et lite innlegg om hvordan man kan bli litt mer selvsikker på seg selv. For jeg skal ikke lyge, i den perioden hvor jeg kun viste frem bitch-face, var i den perioden jeg var usikker på meg selv. Jeg prøvde å finne litt ut av hvilken person jeg var. Nå sier jeg ikke at alle som går rundt med trutmunn og bitch-ansikt er usikre mennesker. Poenget er bare at jeg skjønner hvorfor folk har stilt spørsmålstegn til meg. Det er klart det er merkelig å se en sprudlende glad jente, plutselig gå over til noe helt annet på bilder. Jeg gav dere totalt feil inntrykk.
 

· HAVE FUN ·

Å ta outfit bilder på vinterstider er tortur i mine øyne, men vi må like vell få det gjort. For meg er det viktig at jeg og personen som står bak kamera, kan ha det så gøy som mulig under minuttene mens vi knipser bilder. Uansett hvor kaldt det måtte være! Heldigvis er det vår nå, og sommer veldig snart, så da blir det ekstra koselig! Men om du klarer å knipse bilder av den virkelige deg, vil det også stråle godt ut på bildene. 

Om jeg skal gi et tips: uansett hvor forferdelig dag du har hatt, ikke la det gå utover det du brenner mest for. Legg vekk den dårlige energien og ta det senere. Under fotograferingen skal vi være omringet med positivitet og glede, nettopp slik at dette skinner naturlig gjennom bildene dine. Og skulle du ha en helt helt helt forferdelig dag, så er det kanskje greit å ta seg en pause. 
 

· SHOW YOUR PERSONALITY ·

Jeg leste en setning for noen år tilbake, som virkelig satt ord på ting: ” I want people to see my pictures and know that I am a nice person?, and that really resonated with me. People have always had their preconceptions of me, and rightly so, we all have preconceptions and 9 times out of 10 its because of the way we present ourselves.”

Det var her jeg startet å smile på bildene mine, frem for å vise det typiske ansiktet mitt som gav totalt feil inntrykk. Smil er et smil. Det kan ikke bli tatt på noen som helst negativ måte. Alle skjønner hva et smil betyr, uansett fra hvilket land man skulle komme fra. I det øyeblikket jeg så meg selv smile naturlig på kamera, var et øyeblikk jeg lenge hadde følt – jeg både så, og følte meg selv komfortabel. 
 

· HAVE A GOOD TEAM ·

Nå får dere svar på et av mange stilte spørsmål: Har du en manager? Nei. Jeg er fremdeles såppas liten blogger at jeg klarer å ta av meg alle sponsor arbeidene, samt mailene selv. Men jeg og kjæresten jobber mye sammen når det kommer til bloggen. Det hender dager hvor jeg trenger litt hjelp med å få redigert youtube video, legge inn bilder på pcen, fotografere osv. Det kan være en evig lang liste. Men kjæresten min er veldig støttende, i tillegg har jeg venninner som stiller opp i ny og ned.

Som dere allerede vet, har jeg vært borti mennesker som jeg ikke lenger har mer i livet. Å kvitte seg med mennesker som ikke vil deg godt, som ikke stiller opp når du virkelig trenger det, føles bra. Jeg setter pris på absolutt alle venninnene jeg har for øyeblikket, og føler meg utrolig takknemlig. Det er ikke mange av de som står meg nær, men de som gjør det, de stiller alltid opp. Det er godt å ha venninner som alltid er et tastetrykk unna, venninner som hele tiden spør deg hvordan det går og venninner som viser at de bryr seg. Dette er ikke noe å ta forgitt, virkelig ikke.
 

X O X O 

5 kommentarer

Siste innlegg