Lets talk about school

♥ AUTUMN WEATHER ♥

ACHIEVE YOUR STUDY GOALS
IN 2016-2017 ↵

Du tar en test, som glemmes etter en uke. Hva godt får vi av det? Det var spørsmålet jeg alltid stilte meg selv på skolen, jeg følte ofte at skolen tok mer, enn hva den faktisk gav meg. Men er det en ting jeg har lært etter at jeg startet på Sonans: Vi har alle vår egen “gave”, en ting vi spesielt er god på. Noen fag var lettere enn andre, og de fagene jeg syns var morsomme – ledet meg et steg nærmere utdanningen min.

Mitt beste tips til en student er: finn ut hvordan du lærer best. Bare fordi du stryker på en prøve, betyr det ikke at du er dårlig. Bare fordi du har vanskeligheter for å skjønne det som står i boka, betyr det ikke at det er umulig. Finn ut hvordan du lærer best, finn ut mest mulig om akkurat det du elsker – og da kan jeg love deg at livet vil være et mye enklere sted å være på. Jeg vet det er mange som sliter med å komme seg til skolen; kanskje på grunn av stresset, presset eller lidelser som gjør det vanskelig. Men virkelig, nå har jeg vært i arbeidslivet i 3 år og er glad jeg ikke er ferdig med studiene mine! Gjett om jeg skal kose meg dette året på skolebenken. Jeg stortrives på skolen og er glad jeg har mange år frem for meg med studier, før jeg hopper av på arbeidslivet igjen. Det arbeidslivet jeg skal tilbringe resten av livet mitt på. Jeg får så vondt når jeg ser så mange stresse med skoleårene sine, gråter om de ikke får 6´er og skjemmes dersom de stryker.. klart det blir en ubehagelig plass å være på. Husk at du har flere sjansjer enn bare én!

15 kommentarer

Siste innlegg