Et uredigert bilde

Im good enough.

Jeg får ofte kommentarer på hvordan jeg ser ut, blant annet mange kommentarer på redigeringen min. Skal være ærlig med dere å si at det kjennes på kroppen å få daglige kommentarer rettet mot meg, og uansett hva jeg gjør er alt feil. Om jeg kjenner de anonyme jævlene godt nok, vil de påstå at dette bilde også er redigert. Selvfølgelig gjør det vondt! Selvfølgelig er det sårende! Men innerst inne vet jeg at jeg er bra nok, jeg må bare grave det frem, av og til tar det lengere tid enn andre dager. 

Det er frustrerende å høre at man redigerer bildene for mye, eller spørsmålet om man er så stygg at man ikke tørr å unngå photoshop. Det har absolutt ingenting med det å gjøre, det har noe med tilfredstillingen å gjøre. Jeg liker å redigere kontrastene, sette på filter, få sminken til å poppe frem. Jeg personlig liker det, jeg personlig syns det blir bedre bilder av det. 

Så får jeg også veldig mange kommentarer på at jeg ikke likner meg selv på bilder som i virkeligheten. Her stiller jeg meg alltid et spørsmål; hvordan er det mulig? Hvordan er det mulig at jeg knipser et bilde av meg, legger det ut på internett, og får høre at dette ikke er meg? Hvordan er det mulig at et uredigert bilde av meg selv, ikke likner meg? Hvem likner det på da, er det noen spesifikke personer du heller ser i bildet? Det er så mange kommentarer jeg stiller spørsmål til, men som jeg lar vær å skrive til. Jeg er nok ikke helt vant til de stygge kommentarene enda. 

4 kommentarer
    1. Syntes det er utrolig teit gjort av folk å kommentere det. De fleste redigerer jo bildene sine. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om å gjøre seg selv tynnere, eller fjerne urenheter i ansiktet. Nei, jeg anakker om det som du sier her. Lys og kontrast. Det redigerer jeg også på bildene mine. Bare for at de mørke bildene skal bli fine og lyse, eller generelt for å fremstille de så fine som de egentlig er. Av og til er bare lyset ute ikke lyst nok blant annet (:

    2. Du har ihvertfall noen som prøver å være snill med deg. Face the fact queen, du overredigerer bildene dine for å skjule den “flotte” huden din som du alltid skryter over 🙂 Ikke frekt ment, konstruktiv kritikk.

    3. Henriette Celin: Amen.

      Ser ikke ut til at så veldig mange andre skjønner det (ihvertfall ikke av mine aktive anonyme lesere) .. gah 🙁 haha! Ser liksom ikke noe galt i å gjøre bildene lysere og skarpere, klarer ikke skjønne hvorfor enkelte ønsker å irritere seg over det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg