15 ways to feel better about yourself

SMILE – Smil så mye du kan, omså om det er et litt fake smil, det vil løfte opp humøret. Du ser dessuten fantastisk ut med et smil rundt munnen.

VISUALISE SUCESS – La deg selv dagdrømme, la tankene gå sin vei. Det er ingenting galt i å sette høye forhåpninger her i verden, kjør på! Så lenge de er realistiske vil du komme deg nærmere drømmen din for hver dag som går.

TAKE THAT COMPLIMENT ALREADY! – Om noen gir deg et kompliment, smil og si takk. Ikke diskuter mot. De ville nok ikke gitt deg et kompliment dersom det ikke var sant. Det er lov å være litt stolt over seg selv.

STOP PROCRASTINATING – Ikke sett ting til sides å unngå dem. Du vil føle deg tusen ganger bedre når du har fått det overstått etter hardt arbeid.

MAKE DECISIONS – Det føles alltid godt å gjøre en beslutning eller avgjørelse, uansett hvor stor eller liten den er.

BELIEVE IN YOURSELF – Gjør ting du har gitt opp tidligere, eller ikke klart tidligere. Det er større sjansje for å lykkes jo mer du prøver. Ha tro på deg selv, du kan hvis du virkelig vil.

STOP SAYING SORRY – Vi mennesker er alt for flinke på å beklage oss unødvendig. Jeg kan ikke telle på hånden hvor mange ganger jeg har beklaget meg for min dårlige formulering når jeg skriver blogg innlegg. Det er slettes ikke noe galt i å ha sine svakheter. Øvelse gjør mester!

LET THE GOOD THINGS STICK OUT – Mye av tiden til mange går på å se på de negative sidene ved livet, fremfor å se på det positive. Skriv ned gode minner eller andre ting du er fornøyd med, slik at du en dag kan se tilbake på det.

REWARD YOURSELF – Alltid husk å gi deg selv en liten klapp på skuldra når du oppnår noe du har jobbet for. Lag deg din egen liste over alt du har gjort, fremfor ting du ikke har gjort.

DONT BE JEALOUS – Hvorfor bruke tiden på å være sint og lei seg uten mening? Det er kun en følelse, en følelse vi alle burde skyve vekk.

_______________

_______________

MANAGE EXPECTATIONS – Sett deg realistiske mål. Jeg hadde for eksempel satte meg et mål om å kunne inspirere andre lesere, noe jeg har klart! Nå har jeg tatt nivået ett hakk høyere opp. Her unngår jeg blant annet skuffelsen fra starten av, dersom jeg ikke hadde klart å oppnå målet mitt.

STOP THINKING PEOPLE DONT LIKE YOU – Enten så liker de deg, eller så er de likegyldig til deg. Når du møter nye mennesker kan du heller anta at de vil like deg for den du er. Livet og hverdagen blir så mye enklere med positive tanker.

LET YOURSELF MAKE MISTAKES – Vi alle gjør feil en gang i livet, om ikke veldig mange feil. Det er det vi lærer av. Som regel er det kun du som merker feilen, ingen andre.

RECOVER FROM FAILURE – Noen ganger kan feilene vårs svi, og vi vil tråkke om og om igjen i samme fella. Det er det som kalles liv. Vi vil uansett en gang klare å komme oss unna.


Noen punkter du burde bli flinkere på? 

18 kommentarer

Siste innlegg