Pregnancy list

Hvilken uke er du i nå?

I Uke 25 allerede, tiden går så raskt!

Når har du termin?

Tidlig i februar, så det er rundt 3 måneder igjen.

Når og hvordan fikk du vite at du er gravid? 

Jeg har alltid hatt en regelmessig menstrasjon, så når jeg plutselig ikke fikk den, forstod jeg det ganske raskt. Kjøpte graviditetstest og fikk det bekreftet.

Når og hvordan fortalte du kjæresten din om det?

Samme dag, bare senere ut på kvelden. Satt graviditetstesten rett foran øynene på han! Ingen forvarsel, ingenting – droppa bare den nyheten under kveldskosen vårs. Det tok noen timer før smilet kom fram, haha! ♥

Hvor lenge har du og kjæresten vært i lag før det skjedde?

8 år. I januar går vi inn i det 9 året, det er syyyyykt!

Var du mye dårlig i starten?

Fra uke 6 – 12 lå jeg på stuegolvet foran terrassedøren hver dag, i flere timer. Lå med døren på vidt gap, for å få frisk luft. Alt for å unngå oppkast, det er det verste jeg vet. Ellers har det gått greit, jeg klager ikke.

Er du ekstra følsom?

Nei, ikke som jeg har lagt merke til.

Har du kjent spark fra baby?

Ja, herregud ♥ ♥ Første spark kjente jeg faktisk på ultralyd, og i dag var faktisk første gangen jeg kunne se sparkene utpå magen. Det er så koselig..

Hvor mange ultralyder har du vært på?

5, og det er siden jeg trenger tett oppfølgning!

Er du mye redd?

Jeg har selvfølgelig hatt noen bekymringstanker, men det er ikke slik at jeg er hysterisk. Tror det er veldig normalt å være litt redd! Kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg hører folk som utnytter dette, folk som tar en hvit løgn for å få dratt på en “ekstra gratis” ultralyd time. Det er lov å tenke litt på andre, enn å være en skikkelig egoist. Tenker det er andre der ute, som trenger den timen mer enn deg. Mer slike ting som gjør meg redd, haha!

Har du fått strekkmerker?

Nei ikke enda, men gjenstår å se da. Har hørt at man kommer i en kraftig vokseperiode fra uke 28-32! Mye mulig det dukker opp et par strekkmerker da. Men det gjør absolutt ingenting! Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre.

Har dere fått vite kjønn?

Ja, det har vi! Hihi, spennende!!

Hvordan ønsker du at fødselen skal se ut?

Oi, nå spør du vanskelig. Jeg har faktisk ikke peiling på hvordan en fødsel går, annet enn det jeg har sett på youtube av de svenske bloggerne. Men jeg håper jo at det går fint!

Har du fått noen cravings, eller avsmak?

Ja, hadde dilla på salat for litt siden. Fått avsmak på kylling!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg