Hvordan leste jeg til teorien?

BESTÅTT OG FØRERKORTET ER I BOKS!

________

Åh, herregud, tusen hjertelig takk for alle snille kommentarer. Trodde så aldeles ikke jeg skulle få så mange fine gratulasjoner! Det har på samme tid ramlet inn sykt mange spørsmål om hvordan jeg klarte lappen, og om jeg har noen gode tips å komme med. Og det har jeg, selvfølgelig. Tenkte jeg kunne dele den opp i to deler, en teori del, og en til selve oppkjøringen. Så here you gooo ♥ Nå er ikke det slik, at det som hjalp meg, kommer til å hjelpe deg. Men slik gjorde jeg det:

Som nevnt tusen ganger tidligere, jeg har aldri stått sterkt på teori prøver. Det har vært en skrekk og gru for min del. Les teoriboka nøye, tror det er samme hva slags bok du leser. Spør gjerne kjørelæreren din, de har som regel gode tips til hvilke bøker som kan passe deg. En annen ting: mens du leser boka, gjerne ha kjøretimer ved siden av, og les litt etter litt. Da har du mulighet for å spørre kjørelærer hvis det er noe du er i tvil om, samt få han til å forklare deg/vise deg hva som menes i boken. Det var det jeg måtte gjøre. For eksempel dette med å sjekke bremsekraft forsterkeren, sjekke dekk dimensjoner, forstå meg på vognkortet.. det var ting jeg måtte teste ut selv, og få vist av kjørelærer, for at det skulle sitte. Det nyttet liksom ikke bare lese det som stod.

Så et godt tips: mens du leser nøye gjennom boka, ha kjøretimer ved siden av!

Når du har kommet deg gjennom boka, og pugget godt på skilt – så gikk jeg over til spørsmålene som er på teoritentamen. Og der satt jeg, i 1 uke. Helt til jeg bestod 5 av de 10 siste prøvene jeg tok. Med engang jeg klarte det, så tok jeg teorien og bestod på første forsøk. Syns det gikk helt greit, og det er absolutt ikke noe å grue seg til. Skulle man stryke, som er ganske så vanlig å gjøre, så er det ikke verre enn å prøve på nytt! ♥ Jeg sitter faktisk å leser til sne scooter nå, har så sykt lyst å klare den til vinteren. Det hadde vært gøy! Like greit å kjøre på, når man først er inne i teori bobla.

HER er innlegget “hvordan jeg forberedte meg til oppkjøringen!”

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg