Verdens beste havregrøt

RISE AND SHIIIIIINE

Jeg har nylig vasket klær, ryddet leiligheten, tatt bilder til bloggen, fikset blomster på bordet og vært på butikken.. så du kan tenke deg hvem som var sulten nå. Jeg kan si så mye som en ting: jeg har nettopp spist en av de bedre havregrøtene jeg noen gang har lagd. En skikkelig smaksrik havregrøt () som virkelig gav kroppen energi. Jeg gleder meg til å dele oppskriften med dere, for denne kommer dere til å elske! 
 

· EN SUNN OG GOD FROKOST ·

1 dl havregrøt
2 dl soya melk
banan
bringebær
Chia frø
Peanøttsmør 
 

..Jeg pleier alltid å koke havregrøten i en kjele, og der tilsetter jeg også honning for søtningsmiddel + litt banan. Resten brukes til topping! Dersom du skal lage denne ekstra god, så er det super godt med små sjokoladebiter oppi  Jeg pleier alltid å kjøpe Ombar sin sjokolade (tror den er vegansk), og i tillegg til det, så er den 100% økologisk. Jeg vil i hvert fall anbefale dere denne oppskriften på det sterkeste! 

13 kommentarer
    1. Hvorfor blogger du ikke mer om vegetar mat og økologiske produkter når man åpenbart ser at du bryr deg om slike ting? Bruk stemmen din!!!! Ikke alle har den muligheten du har fått med bloggen..synd at du ikke bruker den mer.

    2. Anonym: Ser du ikke at jeg faktisk bruker stemmen min? Jeg er ingen veganer, bare så det er sagt. Men ja, jeg har absolutt store interesser for å gjøre en liten forskjell. Bare det å spise mindre kjøtt er bra! Og i dette tilfellet, så prøver jeg faktisk å inspirere andre til å kanskje lage denne retten med Soya melk som er 100% plantebasert, fremfor å bruke vanlig melk.

      Jeg velger å bruke stemmen min på denne måten. Kanskje litt “skjult”, men det er fordi jeg syns det er ekstremt slitsomt å få høre at alt jeg gjør er feil, og at “det lille jeg gjør, hjelper ikke”.. jeg er liksom nødt for å kutte ut alt for å være et godt nok menneske. Og da frister det ikke å gjøre en forbanna forskjell! Jeg tenker at, så lenge 1 menneske kanskje velger å droppe kjøtt en gang i uka – så er vi kommet langt allerede 🙂

    3. Haha.. vi kommer oss ingen vei med at folk kutter ut kjøtt 1 gang i uken Benedikte. Det skjønner vell du også?

    4. Anonym: Jo, jeg mener at hver minste ting hjelper på! 🙂 Dersom du fortsetter å snakke til folk på den måten, så er det ingen som kommer til å gidde. Det skjønner vell du også?

    5. All respekt å ære til deg da..som ser det positive i hver minste ting. Egentlig et forventet svar fra deg. Elsker bloggen din og alt slikt..du virker som en flott person! Var bare ren kritikk, ingenting vondt ment. Håper bare på at du en gang kan bli litt mer bestemt på ting, for vi er nødt for å få farten opp på dette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg